-
Kontrahenci
Nowi kontrahenci, nowe rynki zbytu, bezcenne know how
-
Oferta
List ofertowy do kontrahenta afrykańskiego
Czyli jak samodzielnie dotrzeć do kontrahenta?
-
Export
Polsko - Francuska wymiana handlowa bije rekordy
-
Import
Polsko - francuska wymiana handlowa bije rekordy - 4 miejsce w polskim eksporcie i 5 w imporcie z Francji
-
Inwestycje
Polskie inwestycje we Francji szansą na nowe rynki zbytu i pozyskanie know how
Pozyskiwanie nowych kontrahentów z Afryki - Kenya, RPA, Nigeria
- Zdobycie podstawowej wiedzy o uwarunkowaniach panujących w krajach afrykańskich potrzebnych do prowadzenia aktywności biznesowej na kontynencie
- Zapoznanie się z różnorodnością rynków i sektorów afrykańskich
- Rozeznanie potrzeb konsumenckich afrykańskiego klienta
- Pozyskanie informacji o atrakcyjnych kierunkach eksportu i importu w kontekście afrykańskiego kontynentu
- Przećwiczenie w praktyce sytuacji uwzględniających różnice kulturowe, które lekceważone mogą stanowić bariery w prowadzeniu działalności gospodarczej w Afryce
9.30 -początek /25.09.2017/
Moduł I. Co trzeba wiedzieć o Afryce, wchodząc na lokalne rynki ? (1,5 godziny)
- Kiedy jechać i jak się przygotować: RPA, Nigeria, Kenia
- Klimat i infrastruktura – przewidzieć jak najwięcej
- Korupcja i biurokracja – co robić, a czego unikać
- Współczesny afrykański konsument - charakterystyka
Moduł II. Międzykulturowy przybornik przedsiębiorcy (1,5 godziny)
- Jak jesteśmy postrzegani w Afryce?
- Wpływ języka i religii na najważniejsze aspekty biznesu
- Budowanie wzajemnego zaufania – kluczowe czynniki
- Zarządzanie czasem w warunkach afrykańskich
- Strategie negocjacyjne w kulturach afrykańskich.- ćwiczenie
- Gdzie szukac kontrahentów w Afryce, Targi, Współpraca insytytucjonalna
- Wzór listu ofertowego do kontrahenta z Afryki
Moduł III. Aspekty biznesowo – prawne
Uwarunkowania – ryzyka prawne i inwestycyjne w transakcjach afrykańskich
- Środowisko biznesowe- Wyzwania dla inwestorów zagranicznych
- Ograniczenie ryzyka inwestycyjnego ( aspekty prawne i finansowe)
- Dostęp do rynku dla polskich towarów i usług (import)
- Możliwość pozyskiwania towarów i usług z rynku afrykańskiego (eksport)
Współpraca lokalna
- Współpraca z lokalnymi kancelariami
- Współpraca z przedstawicielami władz/administracji
- Konieczność współpracy inwestycyjnej z lokalnymi partnerami
19.00 zakończenie
dr Malwina Bakalarska
trener komunikacji międzykulturowej, autorka artykułów i programów studiów podyplomowych z tematyki afrykańskiej, wykładowca. Od 10 lat prowadzi w Polskiej Akademii Nauk badania m.in. nad zarządzaniem czasem i organizacją pracy w krajach afrykańskich, poznając przy tym oblicza lokalnego biznesu. Potrzeby tamtejszych rynków zgłębiła na miejscu, m.in. w RPA, Kenii oraz podczas półrocznego pobytu w Nigerii, żyjąc pod wspólnym dachem z miejscowymi konsumentami klasy średniej. Zapraszana do komentowania w polskich mediach wydarzeń z Afryki. Indeksowana w bazie ZnaneEkspertki.pl
Akademia De Virion
Na exporcie i imporcie z Afryką można naprawdę dużo zarobić pod warunkiem, że się wie jak to profesjonalnie realizować. Uczestnicy szkolenia posiądą umiejętnosci samodzielnego poruszania się na rynku francuskim oraz pozyskiwania i zabezpieczania umów
Cel i Korzyści
Przybliżenie istotnych w zagadnień dotyczących współpracy z kontrahentami z Afryką. Sporządzania umów, zabezpieczania swoich interesów. Wskazane zostaną najważniejsze i optymalne czynniki wpływające na prawidłowe prowadzenie działalności gospodarczej na rynku Niemieckim . Know-How pozwoli dokonać oceny polityki handlowej konkurentów, dostawców i klientów
- nowe rynki zbytu
- francuski design i know how
Wystawiamy Certyfikaty
Certyfikaty - Zaświadczenia z podpisem trenera, logo organizatora , zakresem tematycznym , liczbą godzin.