• Komunikacja

    Skuteczniej i szybciej niż sąd !

    Konkretna umiejętność kontaktowania się z dłuźnikami

    Zadaniem skutecznej komunikacji jest przerwanie mechanizmów obronnych.-

    Jasno postawiony cel + kontrolowanie emocji-

  • Telefonowanie

    Techniki telefonowania

    Skuteczne techniki telefonowania i rozmawiania z dłużnikami

    sprawdzają się także w procesie sprzedaży jako trudniejsza forma pozyskiwania klientów.

  • Słowa klucze

    Jak nie dać się zmanipulować - a jak wywierać wpływ ?

    Sformułowania, które mają zastosowanie w windykacji i sprzedaży

  • Wezwanie

    Wezwania do zapłaty

    Papier jako nośnik przekazu windykacyjnego

    Mail i SMS jako szczególne i skuteczne formy przekazu windykacyjnego

    Alternatywne metody

  • Skuteczność

    Szybciej i skuteczniej niż polskie sądy

    Firmy handlowe na odzyskanie swoich pieniędzy czekają średnio aż 3 miesiące i 3 dni !

    W tym czasie z własnych oszczędności muszą pokrywać koszty i często są na krawędzi utraty płynności finansowej.

    Handlowcy nie płacą – bo ich kontrahenci także nie regulują swoich zobowiązań.



Ćwiczenia z technik telefonicznego i pisemnego odzyskiwania należności

- Skuteczniej i szybciej niż sąd

!. Skuteczniej i szybciej niż sąd !- KONIECZNE SCENERIUSZE na wypadek nie płacenia faktur -

Techniki windykacji ( odzyskiwania nalezności) - to bardo ważna umiejętność i konkretna specjalizacja - pozwalająca odzyskać należności szybciej od sądu - zachowując dobre stosunki z dotychczasowimi kontrahentami !.Zatory = kłopoty. Brak terminowej zapłaty za towary lub usługi, jak również zbyt długie oczekiwanie na nią, generuje szereg negatywnych konsekwencji. Wśród nich najważniejszą jest brak możliwości regulowania przez wierzycieli własnych należności. W efekcie kolejne przedsiębiorstwa w łańcuchu dostaw nie otrzymują pieniędzy za dostarczone towary lub wykonane usługi na czas. I tak tworzą się zatory płatnicze. Szkolenie zawiera praktyczne ćwiczenia związane z werbalną i pismeną komunikacją z kontrahentem, od którego chcemy wyegzekwować pieniądze

This text will be replaced since the "clone" option is set to true
9.30_25_09_2019 początek

Wprowadzenie → Efektywne Zarządzanie długiem

    W zależności od zachowania, bądź zmiany zachowania klientów można określać poziom ryzyka związanego z ich skłonnością do spłaty zobowiązań. Z drugiej strony w odpowiedni sposób “dopasowywać” parametry współpracy. Warto przy tym na bieżąco monitorować parametry współpracy, tak aby w odpowiedni sposób nagradzać dobre zachowania dłużników a karać tych, którzy nie przestrzegają reguł.

  • Weryfikacja standingu finansowego i solidności kupieckiej kontrahenta.
  • Interpretacja indeksów zdolności płatniczej
  • Podział dłużników (wielkość, typ, styl płatniczy, własność, wiek)
  • Zmiany modelu zachowań
  • Parametry dot. współpracy (ruchome i stałe)
  • Typowa ścieżka windykacyjna
  • Wykorzystanie form rozliczeń w późniejszym dochodzeniu roszczeń i windykacji.

Aspekty księgowo-podatkowe:

  • zlecenia windykacji. - czy i kiedy warto zlecać odzyzskanie długu firmie windykacyjnej ?
  • Umowa windykacji należności
  • sprzedaż wierzytelności - jak efektywnie pozbyć się długu ?
  • kupno wierzytelności - czym się kieruje kupujący wierzytelność ?
  • Opodatkowanie sprzedaży lub windykacji nabytych wierzytelności
  • Czy windykacja wierzytelności na zlecenie albo na własny rachunek podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług ?

.1.Efektywna ściezka windykacyjna - Systemy wartości, którymi posługują się dłużnicy.

W ciągu ostatnich kilkunastu lat dłużnicy wypracowali wiele skutecznych metod obrony przed wierzycielami. Zrozumienie jakimi systemami wartości posługują się ci, którzy nie spłacają swoich zobowiązań na czas, pomoże podjąć skutecznie działania, skłaniające ich do spłaty. Mechanizmy obronne, które funkcjonują w ich umysłach mogą zostać zamienione na chęć nawiązania kontaktu z wierzycielem i rozwiązanie problemu spłaty długu.

  • Początek komunikacji
  • Wyparcie
  • Zaprzeczenie
  • Przemieszczenie
  • Racjonalizacja
  • Regresja
  • Wpływ frustracji na zachowanie
  • Emocje

opis - ćwiczenie I»


2.Skuteczne techniki telefonicznych negocjacji z dłużnikami, jako sposób na wzrost efektywności działań egzekwowania nalezności

Podobnie jak w zwykłych negocjacjach jest wiele technik, ułatwiających dojście do korzystnych dla wierzyciela rozwiązań. Umiejętne prowadzenie rozmowy przez telefon może nakłonić dłużnika do współpracy. Ustalenie szczegółów spłat dzięki umiejętnemu prowadzeniu rozmów telefonicznych może przebiec bardziej efektywnie. Targowanie może znacząco zwiększyć kwotę spłaty.
  1. Przygotowanie do rozmowy
  2. Słowa klucze
  3. Struktura rozmowy
  4. Niebezpieczeństwa związane z poziomem emocji
  5. Ratowanie się z opresji
  6. Sposoby określania programów decyzyjnych rozmówcy

3. Wywieranie wpływu na innych i antymanipulacje. ( Jak nie dać się zmianipulować ?)

Dłużnicy wypracowali wiele narzędzi, którymi starają się przeciwstawić działaniom osób, starających się odzyskać swoje pieniądze. Zrozumienie i praktycznie stosowanie technik, pozwoli na łatwiejsze dochodzenie do porozumienia. Umiejętne wykorzystywanie narzędzi wpływu, zwiększy skuteczność działań - zarówno jeśli chodzi o kontakty telefoniczne, jak też korespondencyjne.

  • Skupienie uwagi – tryb peryferyjny i centralny
  • Zasada kontrastu
  • Klik – wrr…
  • Wzmacnianie polecenia/prośby uzasadnieniem
  • Gorący kartofel
  • Reguła wzajemności
  • Wyobrażenia

opis - ćwiczenie II»


14.00- 14.40 lunch

4. Doskonale napisane wezwanie, jako wsparcie działań windykacyjnych.

Nieodłącznym elementem działań windykacyjnych jest pisemna komunikacja z dłużnikami. Wysyłane do nich wezwania, ponaglenia mogą skutecznie wzmocnić pozycję negocjacyjną wierzyciela. Umiejętne stosowanie słów - kluczy, spowoduje, że dłużnik zrozumie i wykona przedstawione mu polecenia i instrukcje. → Ile czasu poświęca dłużnik na czytanie wezwania?

  • Brak zdolność do zrozumienia czytanego tekstu, jako cecha narodowa Polaków?
  • Dobrze sformułowany tytuł pisma, jako jedno z narzędzi wzmacniających skuteczność przekazu
  • Słowa klucze, dzięki którym dokument będzie skuteczniejszy
  • Układ graficzny dokumentu
  • Jakie słowa są dla dłużnika zbyt trudne?
  • Papier jako nośnik przekazu windykacyjnego
  • Mail i SMS jako szczególne formy przekazu windykacyjnego

5. Spróbuj mnie zwindykować ćwiczenie podsumowujące

18.30 rozdanie dyplomów

Trener szkolenia

Dr Krzysztof Matela

Przez wiele lat zarządzał giełdową firmą windykacyjną. Wizjoner, doskonały mówca, świetny strateg, a gdy trzeba – twardy negocjator. Lubi wyzwania, uwielbia twórcze burze mózgów i jest zwolennikiem myślenia lateralnego. Z wykształcenia socjolog, z doświadczenia manager, windykator, wykładowca akademicki i handlowiec. Business Centre Club


Korzyści

» Poznanie najskuteczniejszych metod i techinik egzekowania płatności i należności.

» Techniki windykacji ( odzyskiwania nalezności) - to bardo ważna i strategiczna umiejętność oraz konkretna specjalizacja .

» Na zadawane przez uczestników pytania będą udzielane wyczerpujące odpowiedzi, umożliwiające dynamiczne dostosowywanie programu do ich potrzeb. W przypadku opisywania aspektów praktycznych możliwa będzie ich prezentacja w czasie realnych sytuacji

  • Zastosowanie Odzyskiwanie należności Customer Relations Management (CRM)
    Komunikacja telefoniczna, Monity i upomnienia pisemne i telefoniczne. Alternatywne techniki windykacji. Techniki sprzedaży i negocjacji, Techniki asertywności
  • Odzyskiwanie należności Customer Relations Management (CRM)
    Komunikacja telefoniczna, Monity i upomnienia pisemne i telefoniczne. Alternatywne techniki windykacji. Techniki sprzedaży i negocjacji, Techniki asertywności

  • Wskazania

    Specjaliści ds. windykacji Właściciele firm
    Telemarketerzy, Specjaliści obsługi klienta, Sprzedawcy - Techniki asertywności
  • 1. Najczęściej małe i średnie przedsiębiorstwa mają problemy z płatnościami. Średni odsetek przeterminowanych należności w dużych przedsiębiorstwach jest znacznie mniejszy niż w MŚP. Wśród dużych firm to 15,7 proc., wśród mikro 21,5 proc., wśród małych 22,4 proc., a wśród średnich 24 proc. Średni czas przeterminowanych spłat jest najdłuższy w grupie mikroprzedsiębiorców i wynosi 3 miesiące i 12 dni. W grupie dużych firm to 2 miesiące i 21 dni.

    2. Jeśli Gospodarka zwolni - będą zatory płatnicze Skala problemów z zatorami płatniczymi jest bezpośrednio związana z koniunkturą gospodarczą. Konieczne jest zatem posiadanie scenariuszy na wypadek, gdy odbiorca nie ureguluje swoich zobowiązań


    Udział

    • 595 zł + VAT - 1 osoba
    • 545 zł + VAT/os - 2 osoby
    • 495 zł + VAT/os - 3 osoba
    • lunch, przerwy, materiały








    25.09.2019 godz. 9.30


    CENTRUM GIEŁDOWE GPW,
    Książęca 4, Warszawa



    *SKUTECZNIEJ NIŻ SĄD

    Techniki Windykacji


    SZYBCIEJ


    NIż SĄD !


    program

    Szkolenie


    Krzysztof Matela

    Dlaczego warto ?

    Skuteczne techniki telefonowania i rozmawiania z dłużnikami

    sprawdzają się także w procesie sprzedaży jako trudniejsza forma pozyskiwania klientów

    Kalendarz

    25 września 2019
    SOB N PON WT ŚR CZ PI
       
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
    Cena
      Tel:22 6441835
      Kom. 662071646


      Miejsce szkoleń
      GPW

    • 595 zł + VAT - 1 osoba
    • 545 zł + VAT/os - 2 osoby
    • 495 zł + VAT/os - 3 osoba
    • lunch, przerwy, materiały