Techniki windykacji ( odzyskiwania nalezności) - to bardo ważna umiejętność i konkretna specjalizacja - pozwalająca odzyskać należności szybciej od sądu - zachowując dobre stosunki z dotychczasowimi kontrahentami !.Zatory = kłopoty. Brak terminowej zapłaty za towary lub usługi, jak również zbyt długie oczekiwanie na nią, generuje szereg negatywnych konsekwencji. Wśród nich najważniejszą jest brak możliwości regulowania przez wierzycieli własnych należności. W efekcie kolejne przedsiębiorstwa w łańcuchu dostaw nie otrzymują pieniędzy za dostarczone towary lub wykonane usługi na czas. I tak tworzą się zatory płatnicze. Szkolenie zawiera praktyczne ćwiczenia związane z werbalną i pismeną komunikacją z kontrahentem, od którego chcemy wyegzekwować pieniądze
-
Zatory ?
Skuteczniej i szybciej niż sąd !
Zmiany modelu zachowań
Skuteczna Typowa ścieżka windykacyjna
Wykorzystanie form rozliczeń w późniejszym dochodzeniu roszczeń i windykacji
-
Telefonowanie
Techniki telefonowania
Skuteczne techniki telefonowania i rozmawiania z dłużnikami
sprawdzają się także w procesie sprzedaży jako trudniejsza forma pozyskiwania klientów.
-
Słowa klucze
Jak wywierać wpływ ?
Sformułowania, które mają zastosowanie w windykacji i sprzedaży
-
Wezwanie
Wezwania do zapłaty
Papier jako nośnik przekazu windykacyjnego
Mail i SMS jako szczególne i skuteczne formy przekazu windykacyjnego
Alternatywne metody
-
Ćwiczenia
Szybciej i skuteczniej niż polskie sądy
Firmy handlowe na odzyskanie swoich pieniędzy czekają ponad 4 miesiące !
W tym czasie z własnych oszczędności muszą pokrywać koszty i często są na krawędzi utraty płynności finansowej.
Handlowcy nie płacą – bo ich kontrahenci także nie regulują swoich zobowiązań.

Skuteczne Odzyskiwanie należności → optymalizacja kosztów wierzytelnośći →Szybciej niż sąd

Wprowadzenie : Efektywne Zarządzanie długiem → Jak uniknąć zatorów w dobie pandemii ?

- Weryfikacja standingu finansowego i solidności kupieckiej kontrahenta.
- Interpretacja indeksów zdolności płatniczej
- Podział dłużników (wielkość, typ, styl płatniczy, własność, wiek)
- Zmiany modelu zachowań
- Parametry dot. współpracy (ruchome i stałe)
- Skuteczna ścieżka windykacyjna
- Wykorzystanie form rozliczeń w późniejszym dochodzeniu roszczeń i windykacji.
Aspekty księgowo-podatkowe i Optymalizacja kosztów zarządzania wierzytelnościami
- zlecenia windykacji. - czy i kiedy warto zlecać odzyzskanie długu firmie windykacyjnej ?
- Umowa windykacji należności
- sprzedaż wierzytelności - jak efektywnie pozbyć się długu ?
- kupno wierzytelności - czym się kieruje kupujący wierzytelność ?
- Opodatkowanie sprzedaży lub windykacji nabytych wierzytelności
- Czy windykacja wierzytelności na zlecenie albo na własny rachunek podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług ?
→ Optymalizacja
- wywiad gospodarczy
- stała kontrola terminowości spłat
- ściąganie długu wraz z kosztami windykacji ( windykacja na koszt dłużnika)
.1.Wzorcowa Komunikacja z dłużnikiem w trakcie pandemii

Początek komunikacji
Wyparcie
Zaprzeczenie
Przemieszczenie
Racjonalizacja
Regresja
Wpływ frustracji na zachowanie
Emocje
→ Telefon
2.Skuteczne techniki telefonicznych negocjacji z dłużnikami, jako sposób na wzrost efektywności działań egzekwowania należności
Podobnie jak w zwykłych negocjacjach jest wiele technik, ułatwiających dojście do korzystnych dla wierzyciela rozwiązań. Umiejętne prowadzenie rozmowy przez telefon może nakłonić dłużnika do współpracy. Ustalenie szczegółów spłat dzięki umiejętnemu prowadzeniu rozmów telefonicznych może przebiec bardziej efektywnie. Targowanie może znacząco zwiększyć kwotę spłaty.
Przygotowanie do rozmowy
Słowa klucze
Struktura rozmowy
Niebezpieczeństwa związane z poziomem emocji
Ratowanie się z opresji
Sposoby określania programów decyzyjnych rozmówcy
3. Wywieranie wpływu na innych i antymanipulacje.

- Skupienie uwagi – tryb peryferyjny i centralny
- Zasada kontrastu
- Klik – wrr…
- Wzmacnianie polecenia/prośby uzasadnieniem
- Gorący kartofel
- Reguła wzajemności
- Wyobrażenia
→ Wezwanie
4. Doskonale napisane wezwanie, jako wsparcie działań windykacyjnych.
Brak zdolność do zrozumienia czytanego tekstu, jako cecha narodowa Polaków?
Dobrze sformułowany tytuł pisma, jako jedno z narzędzi wzmacniających skuteczność przekazu
Słowa klucze, dzięki którym dokument będzie skuteczniejszy
Układ graficzny dokumentu
Jakie słowa są dla dłużnika zbyt trudne?
Papier jako nośnik przekazu windykacyjnego
Mail i SMS jako szczególne formy przekazu windykacyjnego
5. Spróbuj mnie zwindykować ćwiczenie podsumowujące
16.00Trener szkolenia
Dr Krzysztof Matela
Stowrzył od podstaw i przez wiele lat zarządzał giełdową firmą windykacyjną. Wiceprezes Business Centre Club. Wykładowca akademicki: SGH , Uniwersytet Kazimierza Wielkiego. Wizjoner, doskonały mówca, świetny strateg, a gdy trzeba – twardy negocjator. Z wykształcenia socjolog, z doświadczenia manager, windykator
» Poznanie najskuteczniejszych metod i techinik egzekowania płatności i należności. » Techniki windykacji ( odzyskiwania nalezności) - to bardo ważna i strategiczna umiejętność oraz konkretna specjalizacja .
» Na zadawane przez uczestników pytania będą udzielane wyczerpujące odpowiedzi, umożliwiające dynamiczne dostosowywanie programu do ich potrzeb. W przypadku opisywania aspektów praktycznych możliwa będzie ich prezentacja w czasie realnych sytuacji




Odzyskiwanie należności
Customer Relations Management
(CRM)Komunikacja telefoniczna,
Monity i upomnienia pisemne i telefoniczne. Alternatywne techniki windykacji.
Techniki sprzedaży i negocjacji, Techniki asertywności
Specjaliści ds. windykacji Właściciele firm
Telemarketerzy, Specjaliści obsługi klienta, Sprzedawcy - Techniki asertywności
1. Najczęściej małe i średnie przedsiębiorstwa mają problemy z płatnościami. Średni odsetek przeterminowanych należności w dużych przedsiębiorstwach jest znacznie mniejszy niż w MŚP. Wśród dużych firm to 15,7 proc., wśród mikro 21,5 proc., wśród małych 22,4 proc., a wśród średnich 24 proc.
2. Skala problemów z zatorami płatniczymi jest bezpośrednio związana z koniunkturą gospodarczą. Konieczne jest zatem posiadanie scenariuszy na wypadek, gdy odbiorca nie ureguluje swoich zobowiązań
22.09.2021 godz. 8.45
PLATFORMA ZOOM,
SZKOLENIE online