Techniki windykacji ( odzyskiwania nalezności) - to bardo ważna umiejętność i konkretna specjalizacja - pozwalająca odzyskać należności szybciej od sądu - zachowując dobre stosunki z dotychczasowimi kontrahentami !.Zatory = kłopoty. Brak terminowej zapłaty za towary lub usługi, jak również zbyt długie oczekiwanie na nią, generuje szereg negatywnych konsekwencji. Wśród nich najważniejszą jest brak możliwości regulowania przez wierzycieli własnych należności. W efekcie kolejne przedsiębiorstwa w łańcuchu dostaw nie otrzymują pieniędzy za dostarczone towary lub wykonane usługi na czas. I tak tworzą się zatory płatnicze. Szkolenie zawiera praktyczne ćwiczenia związane z werbalną i pismeną komunikacją z kontrahentem, od którego chcemy wyegzekwować pieniądze
-
Zatory ?
Skuteczniej i szybciej niż sąd !
Zmiany modelu zachowań
Skuteczna Typowa ścieżka windykacyjna
Wykorzystanie form rozliczeń w późniejszym dochodzeniu roszczeń i windykacji
-
Telefonowanie
Techniki telefonowania
Skuteczne techniki telefonowania i rozmawiania z dłużnikami
sprawdzają się także w procesie sprzedaży jako trudniejsza forma pozyskiwania klientów.
-
Słowa klucze
Jak wywierać wpływ ?
Sformułowania, które mają zastosowanie w windykacji i sprzedaży
-
Wezwanie
Wezwania do zapłaty
Papier jako nośnik przekazu windykacyjnego
Mail i SMS jako szczególne i skuteczne formy przekazu windykacyjnego
Alternatywne metody
-
Ćwiczenia
Szybciej i skuteczniej niż polskie sądy
Firmy handlowe na odzyskanie swoich pieniędzy czekają ponad 4 miesiące !
W tym czasie z własnych oszczędności muszą pokrywać koszty i często są na krawędzi utraty płynności finansowej.
Handlowcy nie płacą – bo ich kontrahenci także nie regulują swoich zobowiązań.
Skuteczne Odzyskiwanie należności → optymalizacja kosztów wierzytelnośći →Szybciej niż sąd
Wprowadzenie : Efektywne Zarządzanie długiem → Jak uniknąć zatorów w dobie pandemii ?
- Weryfikacja standingu finansowego i solidności kupieckiej kontrahenta.
- Interpretacja indeksów zdolności płatniczej
- Podział dłużników (wielkość, typ, styl płatniczy, własność, wiek)
- Zmiany modelu zachowań
- Parametry dot. współpracy (ruchome i stałe)
- Skuteczna ścieżka windykacyjna
- Wykorzystanie form rozliczeń w późniejszym dochodzeniu roszczeń i windykacji.
Aspekty księgowo-podatkowe i Optymalizacja kosztów zarządzania wierzytelnościami
- zlecenia windykacji. - czy i kiedy warto zlecać odzyzskanie długu firmie windykacyjnej ?
- Umowa windykacji należności
- sprzedaż wierzytelności - jak efektywnie pozbyć się długu ?
- kupno wierzytelności - czym się kieruje kupujący wierzytelność ?
- Opodatkowanie sprzedaży lub windykacji nabytych wierzytelności
- Czy windykacja wierzytelności na zlecenie albo na własny rachunek podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług ?
→ Optymalizacja
- wywiad gospodarczy
- stała kontrola terminowości spłat
- ściąganie długu wraz z kosztami windykacji ( windykacja na koszt dłużnika)
.1.Wzorcowa Komunikacja z dłużnikiem w trakcie pandemii
- Początek komunikacji
- Wyparcie
- Zaprzeczenie
- Przemieszczenie
- Racjonalizacja
- Regresja
- Wpływ frustracji na zachowanie
- Emocje
→ Telefon
2.Skuteczne techniki telefonicznych negocjacji z dłużnikami, jako sposób na wzrost efektywności działań egzekwowania należności
3. Wywieranie wpływu na innych i antymanipulacje.
- Skupienie uwagi – tryb peryferyjny i centralny
- Zasada kontrastu
- Klik – wrr…
- Wzmacnianie polecenia/prośby uzasadnieniem
- Gorący kartofel
- Reguła wzajemności
- Wyobrażenia
→ Wezwanie
4. Doskonale napisane wezwanie, jako wsparcie działań windykacyjnych.
- Brak zdolność do zrozumienia czytanego tekstu, jako cecha narodowa Polaków?
- Dobrze sformułowany tytuł pisma, jako jedno z narzędzi wzmacniających skuteczność przekazu
- Słowa klucze, dzięki którym dokument będzie skuteczniejszy
- Układ graficzny dokumentu
- Jakie słowa są dla dłużnika zbyt trudne?
- Papier jako nośnik przekazu windykacyjnego
- Mail i SMS jako szczególne formy przekazu windykacyjnego
5. Spróbuj mnie zwindykować ćwiczenie podsumowujące
16.00Trener szkolenia
Dr Krzysztof Matela
Stowrzył od podstaw i przez wiele lat zarządzał giełdową firmą windykacyjną. Wiceprezes Business Centre Club. Wykładowca akademicki: SGH , Uniwersytet Kazimierza Wielkiego. Wizjoner, doskonały mówca, świetny strateg, a gdy trzeba – twardy negocjator. Z wykształcenia socjolog, z doświadczenia manager, windykator
» Poznanie najskuteczniejszych metod i techinik egzekowania płatności i należności. » Techniki windykacji ( odzyskiwania nalezności) - to bardo ważna i strategiczna umiejętność oraz konkretna specjalizacja .
» Na zadawane przez uczestników pytania będą udzielane wyczerpujące odpowiedzi, umożliwiające dynamiczne dostosowywanie programu do ich potrzeb. W przypadku opisywania aspektów praktycznych możliwa będzie ich prezentacja w czasie realnych sytuacji
Odzyskiwanie należności
Customer Relations Management
(CRM)Komunikacja telefoniczna,
Monity i upomnienia pisemne i telefoniczne. Alternatywne techniki windykacji.
Techniki sprzedaży i negocjacji,
Techniki asertywności
Specjaliści ds. windykacji Właściciele firm
Telemarketerzy, Specjaliści obsługi klienta, Sprzedawcy - Techniki asertywności
1. Najczęściej małe i średnie przedsiębiorstwa mają problemy z płatnościami. Średni odsetek przeterminowanych należności w dużych przedsiębiorstwach jest znacznie mniejszy niż w MŚP. Wśród dużych firm to 15,7 proc., wśród mikro 21,5 proc., wśród małych 22,4 proc., a wśród średnich 24 proc.
2. Skala problemów z zatorami płatniczymi jest bezpośrednio związana z koniunkturą gospodarczą. Konieczne jest zatem posiadanie scenariuszy na wypadek, gdy odbiorca nie ureguluje swoich zobowiązań
22.09.2021 godz. 8.45
PLATFORMA ZOOM,
SZKOLENIE online