-
Kontrahenci
Nowi kontrahenci- nowe rynki zbytu.
Od planu i projektu poprzez negocjacje, korespondencję handlową, kontrolę produkcji aż po dostarczenie na półkę
-
Dystrybucja
Produkcja i Dystrybucja na rynku Chińskim
Produkcja w Polsce i Eksport do CHIN
-
Oferta
Jak sporządzic list ofertowy do partnera Chińskiego ?
-
Transport
Narzędzia do sporządzania prawidłowej kalkulacji kosztów eksportu.
Statek vs Kolej: Już teraz praktycznie wszystkie kontenery przywożone koleją do Europy z Chin trafiają do centrum logistycznego w Małaszewiczach.
-
Opłacalność
Koszty związane z eksportem
Cła i podatki
Zasady płatności
Wymagania jakościowe

Eksport do CHIN: POZYSKANIE KONTRAHENTA → PRODUKCJA→ZAMÓWIENIE→DYSTRYBUCJA → WYSYŁKA.
Wiosenna Edycja 2019
- I FAZA - Elektronika, oświetlenie 15 – 19 kwietnia 2019
- II FAZA - Dobra konsumpcyjne, ceramika 23 – 27 kwietnia 2019
- III FAZA - Tekstylia, produkty medyczne 1 maja – 5 maja 2019
9.30 -początek /12.02.2019/
1. Różnice kulturowe vs Współpraca z kontrahentami chińskimi.
- Różnice kulturowe Wschód - Zachód, Chiny – Polska.
- Konfucjanizm i jego wpływ na sposób zachowania i myślenia Chińczyków.
- Co to jest guanxi i dlaczego jest tak ważne?
- Hierarchia społeczna.
- Pojęcie twarzy w kulturze chińskiej.
- Dlaczego Chińczycy nie mówią NIE?
- Chińska kultura biznesu.
- Zasady negocjacji z Chińczykami.
2. Jak się przygotować jadąc do Chin?
- Chińskie biuro i fabryka.
- Kulinaria.
- Komunikacja z kontrahentami.
- Decydent a osoba do kontaktu z klientami.
- Różnice w komunikacji niewerbalnej.
- Budowanie relacji z Chińskim Partnerem.
- Bariery komunikacyjne.
- Tematy tabu vs tematy dozwolone.
3. Przygotowanie firmy do procesu eksportu na rynek chiński.
- Audyt struktury wewnętrznej organizacji.
- Audyt logistyki.
- Audyt sytuacji finansowej.
- Audyt produktów oraz możliwości ich modyfikacji.
- Audyt prawny – rejestracja znaku towarowego w Chinach.
4. Produkcja w CHINACH i dystrybucja vs Produkcja w Polsce i eksport do CHIN
- Istotne aspekty produkcji w CHINACH w celach redystrybucyjnych
Case study →dystrybucja vs eksport
5. Gdzie i jak szukać Chińskiego Partnera eksportowego?
- Spotkania branżowe.
- Spotkania i szkolenia organizacji wspierających.
- Przygotowanie do wyjazdu do Chin.
- Uczestnictwo w targach.
- Uczestnictwo w misjach handlowych.
6. Dystrybucja i marketing
- Kanały B2C (np. Sklepy detaliczne)
- Kanały B2B (np. Hurtownie )
- Online / Ecommerce (szczegółowe omówienie kluczowych platform)
- Inne (rozwiązania dla różnych branży)
- Jaki model dystrybucji wybrać dla naszego produktu
- Budownie marki produktu w Chinach.
- INTERNET - ważne Plaformy B2B
7. Metody weryfikacji Chińskiego Partnera.
- Placówki dyplomatyczne.
- Biura handlowe.
- Izby handlowe.
- Weryfikacja dokumentów.
- Referencje.
8. Negocjacje handlowe i Umowa
- Czas.
- Różnice językowe.
- Różnice kulturowe.
- Szczegółowość oferty.
- Umowa – kontrakt.
- Warunki sprzedaży
- OB
- CIF
- DDP
Case study→produkt→zamówienie
7. Przygotowanie produktu według chińskich wymogów celnych i sanitarnych.
- Cło, kody HS.
- Skład produktu.
- Modyfikacja produktu zgodnie z chińskim prawem.
- Wymagane dokumenty eksportowe do Chin.
- Przygotowanie próbek i ich wysyłka.
- Dobór metody transportu w zależności od produktu i miejsca przeznaczenia.
- Pakowanie produktu do wysyłki.
- Wysyłka, ubezpieczenie transportu i towaru.
8. Płatność i metody zabezpieczenia.
- Przedpłata 100%.
- Przedpłata 30/70%.
- Akredytywa.
- Ubezpieczenie.
9. Co zrobić aby Partner Chiński ponawiał zamówienia?
Case study→ Zarządzanie zmianą
10. Case study- ZARZĄDZANIE ZMIANĄ
- Korporacja międzynarodowa w Polsce – w jaki sposób dobrze zdiagnozowana zmiana pozwoliła na zachowanie satysfakcji klienta w Chinach oraz trzymanie dostaw kluczowych produktów do Chin.
11. Logistyka eksportowa.
- Proces transportowy w eksporcie.
- Uczestnicy procesu transportowego.
- Międzynarodowe Reguły Handlu - Incoterms 2010.
- Rodzaje transportu do Chin.
- Koszty związane z poszczególnymi rodzajami transportu.
- Ubezpieczenia transportowe.
Case study→ opłacalność logistyczna
12. Procedury celne.
- Rodzaje procedur celnych w eksporcie.
- Dokumenty do odprawy celnej.
- Świadectwo pochodzenia.
- Ograniczenia obrotu w eksporcie.
Dorota Czołak - trener biznesu, praktyk handlu zagranicznego z ponad 20 letnim doświadczeniem managerskim, ekspert rynku chińskiego . Z Chinami związana od 1996 roku. Zarządzała wielokontenerowym importem z Chin w dużych firmach handlowych, Ponad 20 wyjazdów i misji handlowych do Chin. Specjalizacja i Praktyka: cHIŃSKIE TARGI, jak szukać dostawców z Chin, jak wybierać fabryki w Chinach, jak dokonywać inspekcji produkcji i załadunku. Zajmuje się kształceniem i przygotowaniem do samodzielnej pracy pracowników działów importu z Chin -EDUFORCE
Marek Orzechowski
Od 2015 roku związany z grupą Action S.A. - przygotowanie i wdrożenie projektu eksportu i sprzedaży polskich produktów na rynek chiński. Od 2016 roku Legal Representative of Action Guangzhou Trading Ltd Co. – Spółka chińskiego prawa handlowego z 100% kapitału polskiego.Spółka prowadzi import produktów z Polski oraz ich sprzedaż na terenie ChRL. Odbiorcami sprzedawanych produktów są głównie sieci hiper i super marketów.
Z Chinami związany od ponad 15 .
Specjalizuje się w przygotowaniu, wprowadzaniu produktów i ich dostosowywaniu do potrzeb konsumentów w Chinach i Polsce - wdrożenia strategii rynkowych w tym strategii eksportowych
Od 1990 roku pracował min dla: SPEDPOL, GRUNDIG POLSKA, PHILIPS POLSKA, ELECTROLUX POLSKA, CANON POLSKA.
Grzegorz Sobiecki
Wykładowca SBS Swiss Business School, Interim Manager.
Specjalizacja: Transformacja organizacyjna. Obszarem badawczym jego dysertacji doktorskiej jest autentyczny, ponad czteroletni case study transformacji organizacyjnej, dzięki której w rzeczywistej firmie komercyjnej nastąpiła poprawa efektywności. Autorska metodyka transformacji, która integruje Przywództwo z Zarządzaniem.
Interim Management:Ekspert w przywracaniu ekonomicznej i kulturowej równowagi w przedsiębiorstwach.
Mariusz Kos – Prezes Zarządu Marko Service Sp. z o.o.
Spedycja międzynarodowa i krajowa - zajmuje się organizacją transportu drogowego, lotniczego, morskiego i kolejowego. Od 1992 agent celny i spedytor.
Posiadane certyfikaty: Certyfikat Agenta Celnego (od 1992 r. jest wpisany na listę agentów celnych RP), Certyfikat Kompetencji Zawodowych w zakresie transportu drogowego, Certyfikat Kompetencji w Zakresie Spedycji Międzynarodowej wydany przez Międzynarodowe Zrzeszenie Spedytorów FIATA z siedzibą w Zurichu.
Cel: POZYSKANIE KONTRAHENTA → PRODUKCJA → ZAMÓWIENIE →DYSTRYBUCJA → WYSYŁKA. Uczestnicy szkolenia posiądą umiejętnosci samodzielnego poruszania się na rynku chińskim:
Korzyści:
Zdobycie wiedzy niezbędnej do prowadzenia samodzielnego eksportu, Wykształcenie umiejętności kompleksowego postrzegania zagadnień EKSPORTOWYCH: od planu wstępnego poprzez negocjacje, transport, dystrybucję aż po wysyłkę.Poznanie narzędzia do sporządzania prawidłowej kalkulacji kosztów EKSPORTU.

Chiny to największy rynek konsumentów na świecie, ponad 1,3 mld potencjalnych klientów, i bardzo silna i dynamicznie rozwijająca się klasa średnia, obecnie ponad 300 milionów Chińczyków zaopatruje się w towary zachodnie.
Wystawiamy Certyfikaty
Certyfikaty - Zaświadczenia z podpisem trenera, logo organizatora , zakresem tematycznym , liczbą dni lub godzin.