• Kontrahenci

    Nowi kontrahenci- nowe rynki zbytu.

    Od planu i projektu poprzez negocjacje, korespondencję handlową, kontrolę produkcji aż po dostarczenie na półkę

  • Dystrybucja

    Produkcja i Dystrybucja na rynku Chińskim

    Produkcja w Polsce i Eksport do CHIN

  • Oferta

    Jak sporządzic list ofertowy do partnera Chińskiego ?

  • Transport

    Narzędzia do sporządzania prawidłowej kalkulacji kosztów eksportu.

    Statek vs Kolej: Już teraz praktycznie wszystkie kontenery przywożone koleją do Europy z Chin trafiają do centrum logistycznego w Małaszewiczach.

  • Opłacalność

    Koszty związane z eksportem

    Cła i podatki

    Zasady płatności

    Wymagania jakościowe



Eksport do CHIN: POZYSKANIE KONTRAHENTA → PRODUKCJA→ZAMÓWIENIE→DYSTRYBUCJA → WYSYŁKA.


Założenie: → PRODUKCJA → ZAMÓWIENIE → DYSTRYBUCJA →WYSYŁKA Zainteresowanie polskich firm eksportem do Chin jest bardzo duże. Biuro handlowe w Szanghaju co kwartał odpowiada na 150 do 200 zapytań dotyczących prowadzenia działalności w Państwie Środka. W szkoleniach Agencji dotyczących eksportu do Chin uczestniczy około setki przedsiębiorców.C hiny w tej chwili coraz bardziej otwierają się na import. Władze w Pekinie w ciągu najbliższych 3-5 lat chcą mocno zwiększyć wartość importu. Targi w Cantonie.
Wiosenna Edycja 2019
  1. I FAZA - Elektronika, oświetlenie 15 – 19 kwietnia 2019
  2. II FAZA - Dobra konsumpcyjne, ceramika 23 – 27 kwietnia 2019
  3. III FAZA - Tekstylia, produkty medyczne 1 maja – 5 maja 2019

Założenie 2: Produkcja w CHINACH i Dystrybucja własnego produktu : Firmy zagraniczne mają prawo do dystrybucji w Chinach w odniesieniu do produkowanych przez siebie w Chinach towarów. Dystrybucja innych towarów może odbywać się za pośrednictwem lokalnego agenta. w Chinach jest coraz większe zapotrzebowanie na polskie produkty spożywcze a transport koleją jest dla nich najkorzystniejszy.

9.30 -początek /12.02.2019/


1. Różnice kulturowe vs Współpraca z kontrahentami chińskimi.

  1. Różnice kulturowe Wschód - Zachód, Chiny – Polska.
  2. Konfucjanizm i jego wpływ na sposób zachowania i myślenia Chińczyków.
  3. Co to jest guanxi i dlaczego jest tak ważne?
  4. Hierarchia społeczna.
  5. Pojęcie twarzy w kulturze chińskiej.
  6. Dlaczego Chińczycy nie mówią NIE?
  7. Chińska kultura biznesu.
  8. Zasady negocjacji z Chińczykami.

2. Jak się przygotować jadąc do Chin?

  1. Chińskie biuro i fabryka.
  2. Kulinaria.
  3. Komunikacja z kontrahentami.
  4. Decydent a osoba do kontaktu z klientami.
  5. Różnice w komunikacji niewerbalnej.
  6. Budowanie relacji z Chińskim Partnerem.
  7. Bariery komunikacyjne.
  8. Tematy tabu vs tematy dozwolone.

3. Przygotowanie firmy do procesu eksportu na rynek chiński.

  1. Audyt struktury wewnętrznej organizacji.
  2. Audyt logistyki.
  3. Audyt sytuacji finansowej.
  4. Audyt produktów oraz możliwości ich modyfikacji.
  5. Audyt prawny – rejestracja znaku towarowego w Chinach.

4. Produkcja w CHINACH i dystrybucja vs Produkcja w Polsce i eksport do CHIN

  1. Istotne aspekty produkcji w CHINACH w celach redystrybucyjnych

Case study →dystrybucja vs eksport


5. Gdzie i jak szukać Chińskiego Partnera eksportowego?

  1. Spotkania branżowe.
  2. Spotkania i szkolenia organizacji wspierających.
  3. Przygotowanie do wyjazdu do Chin.
  4. Uczestnictwo w targach.
  5. Uczestnictwo w misjach handlowych.

6. Dystrybucja i marketing

  1. Kanały B2C (np. Sklepy detaliczne)
  2. Kanały B2B (np. Hurtownie )
  3. Online / Ecommerce (szczegółowe omówienie kluczowych platform)
  4. Inne (rozwiązania dla różnych branży)
  5. Jaki model dystrybucji wybrać dla naszego produktu
  6. Budownie marki produktu w Chinach.
  7. INTERNET - ważne Plaformy B2B

7. Metody weryfikacji Chińskiego Partnera.

  1. Placówki dyplomatyczne.
  2. Biura handlowe.
  3. Izby handlowe.
  4. Weryfikacja dokumentów.
  5. Referencje.

8. Negocjacje handlowe i Umowa

  1. Czas.
  2. Różnice językowe.
  3. Różnice kulturowe.
  4. Szczegółowość oferty.
  5. Umowa – kontrakt.
  6. Warunki sprzedaży
    • OB
    • CIF
    • DDP

Case study→produkt→zamówienie


7. Przygotowanie produktu według chińskich wymogów celnych i sanitarnych.

  1. Cło, kody HS.
  2. Skład produktu.
  3. Modyfikacja produktu zgodnie z chińskim prawem.
  4. Wymagane dokumenty eksportowe do Chin.
  5. Przygotowanie próbek i ich wysyłka.
  6. Dobór metody transportu w zależności od produktu i miejsca przeznaczenia.
  7. Pakowanie produktu do wysyłki.
  8. Wysyłka, ubezpieczenie transportu i towaru.

8. Płatność i metody zabezpieczenia.

  1. Przedpłata 100%.
  2. Przedpłata 30/70%.
  3. Akredytywa.
  4. Ubezpieczenie.

9. Co zrobić aby Partner Chiński ponawiał zamówienia?


Case study→ Zarządzanie zmianą


10. Case study- ZARZĄDZANIE ZMIANĄ

  • Korporacja międzynarodowa w Polsce – w jaki sposób dobrze zdiagnozowana zmiana pozwoliła na zachowanie satysfakcji klienta w Chinach oraz trzymanie dostaw kluczowych produktów do Chin.

11. Logistyka eksportowa.

  1. Proces transportowy w eksporcie.
  2. Uczestnicy procesu transportowego.
  3. Międzynarodowe Reguły Handlu - Incoterms 2010.
  4. Rodzaje transportu do Chin.
  5. Koszty związane z poszczególnymi rodzajami transportu.
  6. Ubezpieczenia transportowe.

Case study→ opłacalność logistyczna


12. Procedury celne.

  1. Rodzaje procedur celnych w eksporcie.
  2. Dokumenty do odprawy celnej.
  3. Świadectwo pochodzenia.
  4. Ograniczenia obrotu w eksporcie.


  • Uczestnicy szkolenia posiądą umiejętnosci samodzielnego poruszania się na rynku chińskim oraz pozyskiwania i obsługi kontrahentów na największym i najważniejszym dla Polski rynku Azji




    Polski EXPORT w listopadzie i październiku 2016 mln EURO
    XI 2016 X 2016
    NIEMCY 4761 4282
    W.BRYTANIA 1165 1078
    CZECHY 1111 1043
    FRANCJA 882 868
    WŁOCHY 802 777
    HOLANDIA 781 761
    HISZPANIA 513 437
    SZWECJA 484 484
    Polski IMPORT w listopadzie i październiku
    2016 mln EURO
    XI 2016 X 2016
    NIEMCY 3933 3613
    CHINY 2093 1967
    ROSJA 1007 962
    WŁOCHY 919 893
    HOLANDIA 735 659
    FRANCJA 693 584
    CZECHY 615 584
    W.BRYTANIA 465 409
  • Polska dla Chin

      Chiny są największym partnerem handlowym Polski w Azji, a z drugiej strony Polska jest najważniejszym chińskim partnerem handlowym w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W ostatnich latach nasza współpraca rozwija się w 10 proc. tempie. W ubiegłym roku nasze obroty handlowe wyniosły około 17 mld dolarów. W ciągu najbliższych kilku lat polsko-chińska wymiana handlowa przekroczy wartość 20 mld dolarów rocznie.

      Inwestycje

      Bezpośrednie inwestycje zagraniczne Polski w Chinach wynoszą ok. 200 mln dolarów, a chińskie inwestycje w Polsce są ciągle stosunkowo niskie; wynoszą około 1 mld 300 mln dolarów co daje ogromny potencjał do wzrostu.

      Opłacalność businesowa



      Jak produkować pod własną marką ? Chiny szansą dla małych i srdenich firm na rozwój Na imporcie z Chin można dużo zarobić- pod warunkiem, że się wie jak to robić. Wszyscy importują z Chin -a najwięcej tacy giganci jak Niemcy i USA ( Polska jest na wysokim 6 miejscu z krajów UE ) - ten fakt dodaje skrzydeł wielu polskim przedsiębiorcom, którzy już robią business lub planują rozpoczęcie importu z Chin .

      Według danych polskiego MSZ do najważniejszych towarów w polskim eksporcie do Chin zalicza się miedź i wyroby z miedzi, meble, czekoladę i wyroby cukiernicze, części i akcesoria samochodowe, silniki, turbiny parowe, aparaturę do telefonii przewodowej, przełączniki elektryczne, kauczuk syntetyczny. Do najważniejszych towarów importowanych z Chin do Polski należą: aparatura do telefonii przewodowej, urządzenia komputerowe, części do urządzeń nadawczych oraz odbiorników radiowych i telewizyjnych, części i akcesoria do maszyn biurowych, odzież i bielizna, żywność.

      • Zdobycie wiedzy niezbędnej do prowadzenia samodzielnego importu.
      • Wykształcenie umiejętności kompleksowego postrzegania zagadnieo importowych: od planu wstępnego poprzez negocjacje, korespondencję handlową, kontrolę produkcji aż po „dostarczenie na półkę”.
      • Poznanie narzędzia do sporządzania prawidłowej kalkulacji kosztów importu
      • Nowi kontrahenci

  • z ostatniego szkolenia

    →Zapewne będę nudny wychwalając, jako kolejny uczestnik szkolenia, Pani prelekcję na temat pozyskiwania kontrahentów z Chin i Honkongu. Muszę jednak powiedzieć, że dawno nie miałem możliwości spotkania się z Profesjonalistą. To seminarium odebrałem jak łyk świeżego powietrza w oblepiającej nas codziennie bylejakości. Dawno nie dostałem takiej dawki informacji w tak krótkim czasie. Szczerze mówiąc po szkoleniu zacząłem żałować, że nie jestem importerem lub eksporterem działającym na rynku chińskim. Muszą też przyznać, że organizacja szkolenia była świetna pod każdym względem. Świetnym pomysłem było wplecenie w szkolenie wystąpienia przesympatycznej p. adwokat Hoa Dessoulavy - Śliwińskiej która zresztą też przekazała nam kilka ciekawych informacji.
    Robert Rutkowski
    Prezes Zarządu
    Geo-Prohaus Sp. z o.o.


  • Referencje



    →1. bardzo dziękuję za seminarium i wspaniałe przekazanie wiedzy na temat handlu z Chinami. Jestem pod wrażeniem Pani profesjonalizmu i umiejętności przekazywania informacji.
    Adam Zieliński | Prezes
    Mirage Hobby

    →2. moja ocena szkolenia: bardzo dobra
    Bardzo było ciekawie, dynamiczne, oprócz wiedzy teoretycznej przykłady praktyczne. Z przyjemnością Panią słuchałem. Szkolenie dla początkujących jak i średnio zaawansowanych zainteresowanych współpracą z rynkiem Chińskim. Jestem zadowolony i będę polecał Panią innym osobą które są chętne lub szukają wsparcia w tym temacie.
    Piotr Tomczak
    Koordynator ds. zaopatrzenia
    ROBOD S.A.


    →3. Wyrażamy nasze zadowolenie z obszernie i rzeczowo przestawionego materiału programowego obejmującego możliwości rozpoczęcia lub kontynuacji współpracy z partnerami chińskimi.
    Prezes Zarządu
    Roman Gastoł
    →4. w dniu 12.12.2017 roku uczestniczyłem w szkoleniu " Pozyskiwanie kontahentów z Chin…"
    Szkolenie bardzo pouczające, obecnie już korzystam z tej wiedzy, już pierwsze kontakty zawarte.
    Rafał Wisniewski

    →5.Dziękuję za możliwość wzięcia udziału w szkoleniu dot. aspektów współpracy handlowej z Chinami. Szkolenie oceniam pozytywnie.
    Co mi się podobało:
    1. Przekazywana wiarygodna wiedza od osoby, która tam była i ma na to mnóstwo dowodów.
    2. Forma przekazu Prowadzącej i kontakt ze słuchaczami.
    3. Umiejętność połączenia biznesu z pasją.
    4. Miejsce przeprowadzonego szkolenia.

    →Wiele rzeczy mi się wyjaśniło dzięki temu szkoleniu.
    Osobiście pragnę Pani podziękować za zainspirowanie mnie do wyjazdu do Chin.
    To na pewno powiększy moje horyzonty i przyszłe perspektywy.
    Bez możliwości uczestnictwa w tym szkoleniu nie podjąłbym takiej decyzji.
    Jest Pani pogodną i otwartą osobą z „przesłaniem”.
    Tomasz Podgórny
    GPT STAL Sp. z o.o.

    → 6.Co do samego szkolenia to jak to się mówi byłem kompletnie zielony w temacie, na żadnych targach też jeszcze nie byłem , dlatego każda wiedza w tym zakresie, każdy poruszony temat był dla mnie istotny. Z samego szkolenia jestem zadowolony , pani wiedza wynikająca z własnego doświadczenia i sposób jej przekazywania , który był czytelny i zrozumiały nawet dla laika, podobał mi się .
    Sebastian Świerczyński
    rep.firmę GROSBIS-Jarosław Świerczyński






Dorota Czołak - trener biznesu, praktyk handlu zagranicznego z ponad 20 letnim doświadczeniem managerskim, ekspert rynku chińskiego . Z Chinami związana od 1996 roku. Zarządzała wielokontenerowym importem z Chin w dużych firmach handlowych, Ponad 20 wyjazdów i misji handlowych do Chin. Specjalizacja i Praktyka: cHIŃSKIE TARGI, jak szukać dostawców z Chin, jak wybierać fabryki w Chinach, jak dokonywać inspekcji produkcji i załadunku. Zajmuje się kształceniem i przygotowaniem do samodzielnej pracy pracowników działów importu z Chin -EDUFORCE

Marek Orzechowski
Od 2015 roku związany z grupą Action S.A. - przygotowanie i wdrożenie projektu eksportu i sprzedaży polskich produktów na rynek chiński. Od 2016 roku Legal Representative of Action Guangzhou Trading Ltd Co. – Spółka chińskiego prawa handlowego z 100% kapitału polskiego.Spółka prowadzi import produktów z Polski oraz ich sprzedaż na terenie ChRL. Odbiorcami sprzedawanych produktów są głównie sieci hiper i super marketów. Z Chinami związany od ponad 15 . Specjalizuje się w przygotowaniu, wprowadzaniu produktów i ich dostosowywaniu do potrzeb konsumentów w Chinach i Polsce - wdrożenia strategii rynkowych w tym strategii eksportowych Od 1990 roku pracował min dla: SPEDPOL, GRUNDIG POLSKA, PHILIPS POLSKA, ELECTROLUX POLSKA, CANON POLSKA.

Grzegorz Sobiecki
Wykładowca SBS Swiss Business School, Interim Manager. Specjalizacja: Transformacja organizacyjna. Obszarem badawczym jego dysertacji doktorskiej jest autentyczny, ponad czteroletni case study transformacji organizacyjnej, dzięki której w rzeczywistej firmie komercyjnej nastąpiła poprawa efektywności. Autorska metodyka transformacji, która integruje Przywództwo z Zarządzaniem. Interim Management:Ekspert w przywracaniu ekonomicznej i kulturowej równowagi w przedsiębiorstwach.


Mariusz Kos – Prezes Zarządu Marko Service Sp. z o.o.
Spedycja międzynarodowa i krajowa - zajmuje się organizacją transportu drogowego, lotniczego, morskiego i kolejowego. Od 1992 agent celny i spedytor. Posiadane certyfikaty: Certyfikat Agenta Celnego (od 1992 r. jest wpisany na listę agentów celnych RP), Certyfikat Kompetencji Zawodowych w zakresie transportu drogowego, Certyfikat Kompetencji w Zakresie Spedycji Międzynarodowej wydany przez Międzynarodowe Zrzeszenie Spedytorów FIATA z siedzibą w Zurichu.

Cel i Korzyści

Cel: POZYSKANIE KONTRAHENTA → PRODUKCJA → ZAMÓWIENIE →DYSTRYBUCJA → WYSYŁKA. Uczestnicy szkolenia posiądą umiejętnosci samodzielnego poruszania się na rynku chińskim:

Korzyści: Zdobycie wiedzy niezbędnej do prowadzenia samodzielnego eksportu, Wykształcenie umiejętności kompleksowego postrzegania zagadnień EKSPORTOWYCH: od planu wstępnego poprzez negocjacje, transport, dystrybucję aż po wysyłkę.Poznanie narzędzia do sporządzania prawidłowej kalkulacji kosztów EKSPORTU.


Dlaczego Warto ?

Rok 2017 był rekordowy pod względem EKSPORTU z Polski do CHIN- wzrósł o niemal 20 proc. Chiny stają się szansą dla małych i średnich firm na rozwój i zapoczątkowanie biznesu - Coraz więcej polskich firm stara się zaistnieć na rynku Chin, dominują produkty spożywcze i kosmetyki. Na eksporcie do Chin można dużo zarobić- pod warunkiem, że się wie jak to robić skutecznie i profesjonalnie.
Chiny to największy rynek konsumentów na świecie, ponad 1,3 mld potencjalnych klientów, i bardzo silna i dynamicznie rozwijająca się klasa średnia, obecnie ponad 300 milionów Chińczyków zaopatruje się w towary zachodnie.
Udział -Termin: 12.02.2019



  • 595 zł + 23% VAT - 1 osoba
  • 545 zł + 23% VAT/os - 2 osoby
  • 495 zł + 23% VAT/os- 3 osoby
  • CENTRUM GIEŁDOWE, Ksiażęca 4, Warszawa



Wystawiamy Certyfikaty

Certyfikaty - Zaświadczenia z podpisem trenera, logo organizatora , zakresem tematycznym , liczbą dni lub godzin.


Udział
    Tel:22 644 18 35

    Miejsce szkolenia
    CENTRUM GIEŁDOWE
    Książęca 4 Warszawa

    595 zł + 23% VAT - 1 os
    545 zł + 23% VAT/os - 2 os
    495 zł + 23% VAT/os- 3 os