-
Dystrybucja
Optymalne formy dystrybucji i zwiększania sprzedaży:
Franczyza, Agencja, sprzedaż internetowa
-
Internet
System dystrybucji internetowej
-
Strategia
Jak i kiedy zawierać umowy dystrybucyjne
-
Ograniczenia
Dopuszczalne i zakazane ograniczenia konkurencji
-
Sprzedaż
Alternatywne formy zwiększania sprzedaży

Negocjacje i rozwijanie sprzedaży w systemie polskim i międzynarodowym - zawieranie umów dystrybucyjnych
9.30 -początek /28.05.2019/
1.Systemy dystrybucji - systemy zwiększania sprzedaży towarów i usług i rozwijania sieci sprzedaży
- Typowe umowy dystrybucyjne
- umowa agencyjna
- franchising
- ajencja
2. JAK PRAWIDŁOWO KONSTRUOWAĆ UMOWĘ DYSTRYBUCYJNĄ ?
- wymogi formalne
- tryb zawierania
- klauzule umowne
- pożądany zakres regulacji umownej (ograniczenia w systemie dystrybucji selektywnej)
- metodologia oceny ograniczeń wertykalnych- rynek właściwy
- prawo właściwe i jurysdykcja
- umowy modelowe
....
- zobowiązania wyłącznego zakupu i wyłącznej sprzedaży
- transakcje wiązane
- ceny sugerowane i ceny maksymalne
3. Prawo konkurencji w Polsce i Unii Europejskiej w kontekście umów handlowych
- pojęcie porozumienia dystrybucyjnego („wertykalnego”) w prawie konkurencji
- cenowe i terytorialne ograniczenia konkurencji;
- warunki zgodności z prawem konkurencji porozumień przewidujących ograniczenia wertykalne (tzw. wyłączenia grupowe)
- dozwolone i zakazane ograniczenia sprzedaży internetowej
- konsorcjum przetargowe a zmowa
- postępowanie przed Prezesem UOKiK
4. Własność intelektualna w przedsiębiorstwie w kontekście zawierania umów z kontrahentami
- Rodzaje własności intelektualnej – własność przemysłowa, prawo autorskie, know-how
- Co podlega ochronie prawno-autorskiej
- Przenoszenie praw i udzielanie licencji, zasady konstruowania umowy
- Ochrona własności intelektualnej w kontekście umów dystrybucyjnych
- Rejestracja znaku towarowego przez agenta /przedstawiciela
- Wybrane kwestie z zakresu ochrony danych osobowych
5. Niedozwolone praktyki ograniczające konkurencję w dystrybucji - w orzecznictwie i praktyce gospodarczej
- cenowe praktyki ograniczające konkurencję w dystrybucji - w orzecznictwie
- dozwolone i niedozwolone ograniczenia terytorialne i podmiotowe w umowach dystrybucyjnych
- wybrane aspekty dystrybucji w ramach tzw. handlu nowoczesnego
6. Bezwzględnie zakazane klauzule umowne
- narzucanie cen odsprzedaży
- ograniczenia terytorialne
- ograniczenia w systemie dystrybucji selektywnej (zakaz sprzedaży użytkownikom końcowym, zakaz wzajemnych dostaw)
- ograniczenia w obrocie komponentami
7.Wyjątki: dopuszczalne ograniczenia konkurencji w porozumieniach umownych
Przemysław Walasek - Partner w Kancelarii Taylor Wessing w Warszawie
Doradza największym spółkom giełdowym i innym znaczącym, międzynarodowym firmom, w szczególności koncentrując się na aspektach prawa autorskiego, znakach towarowych, prawie mediów i prawie konkurencji. Ma wieloletnie doświadczanie w doradztwie dla klientów z sektora e-commerce, w tym host providerów, producentów i dystrybutorów gier komputerowych oraz sklepów internetowych.
Kierownik Katedry Publicznego Prawa Gospodarczego na Wydziale Prawa, Administracji i Stosunków Międzynarodowych na tej Akademii. Członek kolegium redakcyjnego internetowego Kwartalnika Antymonopolowego i Regulacyjnego. Członek Stowarzyszenia Prawa Konkurencji.
Specjalizuje się w prawie ochrony konkurencji.
Autor ponad 180 publikacji z ww. dziedzin, w tym 5 monografii, kilkunastu komentarzy do ustaw oraz rozporządzeń unijnych, a także ponad 50 artykułów oraz ponad 100 glos do wyroków sądów krajowych lub unijnych. Jego publikacje są jednymi z częściej powoływanych w orzecznictwie (w tym Sądu Najwyższego) oraz w kilkuset decyzjach Prezesa UOKiK (wydawanych w latach: 2006-2017).
Krzysztof Borżoł - adwokat
Posiada wieloletnie doświadczenie z zakresu prawa handlowego oraz prawa konkurencji.
W swojej praktyce posiada bogate i wieloletnie doświadczenie w kompleksowej obsłudze międzynarodowych korporacji w szczególności na rynku telekomunikacyjnym.
Dr hab. Konrad Kohutek, Counsel w Taylor Wessing w Warszawie
Profesor Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza-Modrzewskiego.
Korzyści
Jak konstruować umowę dystrybucyjną ?
Umowa dystrybucyjna nie została uregulowana w polskim kodeksie cywilnym, jest umową praktyki obrotu gospodarczego. Istnieją natomiast regulacje dotyczące tego rodzaju pośrednictwa w obrocie gospodarczym w prawie międzynarodowym oraz niektórych państw.
1. Zwiększanie sprzedaży z wykorzystaniem optymalnych kanałów dystrybucji towarów i usług
2. Rozwiajanie sieci sprzedaży
Umowa dystrybucyjna często zawiera szereg obowiązków po stronie dystrybutora, które mogą być uznane za typowe dla tego rodzaju umów np. obowiązek promocji i reklamy wyrobów, obowiązek lojalności z zakazem prowadzenia działalności konkurencyjnej, obowiązek świadczenia usług serwisowych i gwarancyjnych.
Termin , Miejsce , Cena
28.05.2019 CENTRUM GIEŁDOWE , Warszawa , Książęca 4
Dla kogo ?
Właściciele firm, Piony ds Sprzedaży i Rozwoju, Specjalisci ds Marketingu, Radcowie Prawni