• Kontrahenci

    Nowi kontrahenci- nowe rynki zbytu.

    Od planu i projektu poprzez negocjacje, korespondencję handlową, kontrolę produkcji aż po dostarczenie na półkę

  • Licencja

    własny projekt= własny towar. Zakup licencji i rozliczenie sprzedaży licencyjnej

  • Oferta

    Jak sporządzic list ofertowy do partnera Chińskiego ?

  • Transport

    Narzędzia do sporządzania prawidłowej kalkulacji kosztów importu.

    Statek vs Kolej: Już teraz praktycznie wszystkie kontenery przywożone koleją do Europy z Chin trafiają do centrum logistycznego w Małaszewiczach.

  • ModelBiznesu

    Umowy OEM

    Umowy ODM

    Zasady Działania

    Opłacalność



Pozyskiwanie kontrahentów z CHIN - projekt, licencja , produkcja pod własną marką → Jak działa właściwy MODEL BIZNESOWY ?


Założenie 1: Opłacalna produkcja Jakość produktów z Chin jest na wysokim poziomie - Na imporcie z Chin można bardzo dużo zarobić- pod warunkiem, że się wie jak to profesjonalnie robić. W ciągu najbliższych kilku lat polsko-chińska wymiana handlowa przekroczy wartość 20 mld dolarów rocznie.

Założenie 2: Własny projekt= własny produkt. Produkcja na zlecenie OEM i ODM w Chinach : ( zakup licencji - rozliczanie sprzedaży towarów licencyjnych) = WŁAŚCIWY MODEL BIZNESOWY . Polska jest dla Chińczyków najbardziej atrakcyjnym państwem w regionie, aby zaprezentować swoje produkty – Nasze korzystne położenie powoduje, że jesteśmy dla Chin strategicznym krajem jeśli chodzi o logistykę, szczególnie w kontekście zwiększającej się wymiany handlowej pomiędzy Europą a Chinami ( Nowy Jedwabny Szlak).

9.30 /23.01.2020/


Moduł 1: Przygotowanie do importu.

  1. Co importować ?
  2. Zakup towarów gotowych lub produkcja na zamówienie.
  3. Określenie wymagów jakościowych.
  4. Sprecyzowanie strategii cenowej.
  5. Opłacalność importu.
  6. Realia czasowe w imporcie.
  7. Jak i gdzie szukać dostawców ?
  8. Jak sprawdzać kontrahentów ?
  9. Gdzie szukać nowych kontrahentów z Chin i Honkkongu i jak się reklamować ?

Moduł 2: Zasady budowanie dobrej współpracy z Chińczykami.

  1. Różnice kulturowe i ich wpływ na współpracę.
  2. Chińska kultura biznesu.
  3. Jak się zaprezentować jako wiarygodny kontrahent?
  4. Jak się zachowywać podczas rozmów z partnerami chińskimi.
  5. Budowanie relacji z kontrahentami.
  6. Tematy tabu vs tematy dozwolone.

→ Wybór Modelu Biznesowego →Projekt własnego towaru → wdrażanie nowego projektu pod własną marką

  1. gdzie zaprojektować towar ?
  2. jak i kiedy opatentować projekt ?
  3. wdrażanie nowego projektu pod własną marką i proces produkcji
  4. Zadanie: KALKULACJE




Moduł 3: Wyjazd do Chin - czy i kiedy warto ?

  1. Przygotowanie do wyjazdu na chińskie targi.
  2. Jakie targi wybrać?
  3. Zasady pracy na targach.
  4. Weryfikacja dostawców.
  5. Wizyty u producentów w Chinach.
  6. Jak sprawdzić kontrahenta chińskiego lub do kogo się zwrócić o pomoc w sprawdzeniu ?

Moduł 4: Definicja produktu czyli co kupujemy?

  1. Cechy produktu.
  2. Jakość produktu.
  3. Opakowania i oznakowania.
  4. Elementy i akcesoria dodawane do produktu.
  5. Licencje i certyfikaty.
  6. Jak uzyskać dobrą cenę.
  7. Zakup towarów z oferty chińskiej firmy.
  8. Zamawianie towarów wg własnych projektów.


Moduł 5: Kalkulacja kosztów importu. ( zarządzanie projektem )

Od 2016 r. praktycznie wszystkie kontenery przywożone koleją do Europy z Chin przejeżdżają przez centrum logistyczne w Małaszewiczach koło granicy z Białorusią. Tam następuje przeładunek na wagony normalnotorowe.
  1. Cena produktu.
  2. Koszty pozostałe związane z importem.
  3. Cła i podatki.
  4. Zasady płatności.




Moduł 6: Zasady pisania zapytania ofertowego.

  1. Określenie jakości produktów.
  2. Sposoby pakowania.
  3. Zamawianie wzorów.
  4. Terminy wysyłek.
  5. Warunki transportu.
  6. Warunki płatności.
  7. końcowy kształt oferty

ćwiczenie - Oferta »


Moduł 7:Aspekty Prawne



→ Umowa handlowa z chińską firmą.(*przykład)

  1. list intencyjny
  2. Czy warto podpisywać umowę?
  3. Zapisy w umowie - przykłąd umowy
  4. Osoby uprawnione do podpisania umowy.

→Produkacja na zlecenie: Umowa OEM vs Umowa ODM → WŁAŚCIWY MODEL BIZNESOWY


  1. Własny produkt pod marką kontrahenta czy produkt fabryczny z logo kontrahenta ?
  2. OEM - "Original Equipment Manufacturer"
  3. ODM - "Original Design Manufacturer"
  4. branża odzieżowa , elektroniczna, technologiczna

→Licencja producenta , prawo własności przemysłowej i zasady rozliczania


  1. Towary naruszające prawo własności intelektualnej
  2. Licencja producenta - zasady zakupu licencji, czyli pozyskiwanie prawa do używania marki/wzoru zastrzeżonego
  3. nadzór i kontrola właściciela marki związana z wyborem chińskiej fabryki
  4. zasady rozliczania sprzedaży produktów licencyjnych
  5. Sprowadzanie z Chin towarów bez posiadania wyraźnej licencji od właściciela praw własności intelektualnej i praw autorskich

Moduł 8: Monitorowanie produkcji i kontrola jakości.

  1. Wymagania jakościowe.
  2. Wymagania terminowe.
  3. Wpływ rodzaju opakowania na cenę towaru i koszty transportu.
  4. Inspekcje produkcji w fabryce chińskiej.
  5. nadzór i kontrola właściciela marki związana z wyborem chińskiej fabryki

Zadanie: kalkulacja i opłacalność produkcji »



Moduł 9: Odpowiednia Certyfikacja i oznaczenia - proces certyfikacji towarów importowanych

  1. kontrola i ocena jakości
  2. Ocena jakości – czynności zmierzające do ustalenia rzeczywistego poziomu jakości wyrobu przy uwzględnieniu zarówno jakości projektowej, jak i jakości wykonania. O.j. ograniczona tylko do jakości projektowej nosi nazwę o.j. projektowej lub o.j. typu, natomiast ograniczona do jakości wykonania nosi nazwę o.j. wykonania.
  3. narzędzia jakości

10: Reklamacje i roszczenia

  1. Procedura postępowania w razie niekompletnej dostawy.
  2. wadliwy/uszkodzony towar - strategia w dochodzeniu roszczeń

19.00 -zakończenie



  • Uczestnicy szkolenia posiądą umiejętnosci samodzielnego poruszania się na rynku chińskim oraz pozyskiwania i obsługi kontrahentów na największym i najważniejszym dla Polski rynku Azji




    Polski EXPORT w listopadzie i październiku 2016 mln EURO
    XI 2016 X 2016
    NIEMCY 4761 4282
    W.BRYTANIA 1165 1078
    CZECHY 1111 1043
    FRANCJA 882 868
    WŁOCHY 802 777
    HOLANDIA 781 761
    HISZPANIA 513 437
    SZWECJA 484 484
    Polski IMPORT w listopadzie i październiku
    2016 mln EURO
    XI 2016 X 2016
    NIEMCY 3933 3613
    CHINY 2093 1967
    ROSJA 1007 962
    WŁOCHY 919 893
    HOLANDIA 735 659
    FRANCJA 693 584
    CZECHY 615 584
    W.BRYTANIA 465 409
  • Polska dla Chin

      Chiny są największym partnerem handlowym Polski w Azji, a z drugiej strony Polska jest najważniejszym chińskim partnerem handlowym w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W ostatnich latach nasza współpraca rozwija się w 10 proc. tempie. W ubiegłym roku nasze obroty handlowe wyniosły około 17 mld dolarów. W ciągu najbliższych kilku lat polsko-chińska wymiana handlowa przekroczy wartość 20 mld dolarów rocznie.

      Inwestycje

      Bezpośrednie inwestycje zagraniczne Polski w Chinach wynoszą ok. 200 mln dolarów, a chińskie inwestycje w Polsce są ciągle stosunkowo niskie; wynoszą około 1 mld 300 mln dolarów co daje ogromny potencjał do wzrostu.

      Opłacalność businesowa



      Jak produkować pod własną marką ? Chiny szansą dla małych i srdenich firm na rozwój Na imporcie z Chin można dużo zarobić- pod warunkiem, że się wie jak to robić. Wszyscy importują z Chin -a najwięcej tacy giganci jak Niemcy i USA ( Polska jest na wysokim 6 miejscu z krajów UE ) - ten fakt dodaje skrzydeł wielu polskim przedsiębiorcom, którzy już robią business lub planują rozpoczęcie importu z Chin .

      Według danych polskiego MSZ do najważniejszych towarów w polskim eksporcie do Chin zalicza się miedź i wyroby z miedzi, meble, czekoladę i wyroby cukiernicze, części i akcesoria samochodowe, silniki, turbiny parowe, aparaturę do telefonii przewodowej, przełączniki elektryczne, kauczuk syntetyczny. Do najważniejszych towarów importowanych z Chin do Polski należą: aparatura do telefonii przewodowej, urządzenia komputerowe, części do urządzeń nadawczych oraz odbiorników radiowych i telewizyjnych, części i akcesoria do maszyn biurowych, odzież i bielizna, żywność.

      • Zdobycie wiedzy niezbędnej do prowadzenia samodzielnego importu.
      • Wykształcenie umiejętności kompleksowego postrzegania zagadnieo importowych: od planu wstępnego poprzez negocjacje, korespondencję handlową, kontrolę produkcji aż po „dostarczenie na półkę”.
      • Poznanie narzędzia do sporządzania prawidłowej kalkulacji kosztów importu
      • Nowi kontrahenci

  • z ostatniego szkolenia

    →Zapewne będę nudny wychwalając, jako kolejny uczestnik szkolenia, Pani prelekcję na temat pozyskiwania kontrahentów z Chin i Honkongu. Muszę jednak powiedzieć, że dawno nie miałem możliwości spotkania się z Profesjonalistą. To seminarium odebrałem jak łyk świeżego powietrza w oblepiającej nas codziennie bylejakości. Dawno nie dostałem takiej dawki informacji w tak krótkim czasie. Szczerze mówiąc po szkoleniu zacząłem żałować, że nie jestem importerem lub eksporterem działającym na rynku chińskim. Muszą też przyznać, że organizacja szkolenia była świetna pod każdym względem. Świetnym pomysłem było wplecenie w szkolenie wystąpienia przesympatycznej p. adwokat Hoa Dessoulavy - Śliwińskiej która zresztą też przekazała nam kilka ciekawych informacji.
    Robert Rutkowski
    Prezes Zarządu
    Geo-Prohaus Sp. z o.o.


  • Referencje



    →1. bardzo dziękuję za seminarium i wspaniałe przekazanie wiedzy na temat handlu z Chinami. Jestem pod wrażeniem Pani profesjonalizmu i umiejętności przekazywania informacji.
    Adam Zieliński | Prezes
    Mirage Hobby

    →2. moja ocena szkolenia: bardzo dobra
    Bardzo było ciekawie, dynamiczne, oprócz wiedzy teoretycznej przykłady praktyczne. Z przyjemnością Panią słuchałem. Szkolenie dla początkujących jak i średnio zaawansowanych zainteresowanych współpracą z rynkiem Chińskim. Jestem zadowolony i będę polecał Panią innym osobą które są chętne lub szukają wsparcia w tym temacie.
    Piotr Tomczak
    Koordynator ds. zaopatrzenia
    ROBOD S.A.


    →3. Wyrażamy nasze zadowolenie z obszernie i rzeczowo przestawionego materiału programowego obejmującego możliwości rozpoczęcia lub kontynuacji współpracy z partnerami chińskimi.
    Prezes Zarządu
    Roman Gastoł
    →4. w dniu 12.12.2017 roku uczestniczyłem w szkoleniu " Pozyskiwanie kontahentów z Chin…"
    Szkolenie bardzo pouczające, obecnie już korzystam z tej wiedzy, już pierwsze kontakty zawarte.
    Rafał Wisniewski

    →5.Dziękuję za możliwość wzięcia udziału w szkoleniu dot. aspektów współpracy handlowej z Chinami. Szkolenie oceniam pozytywnie.
    Co mi się podobało:
    1. Przekazywana wiarygodna wiedza od osoby, która tam była i ma na to mnóstwo dowodów.
    2. Forma przekazu Prowadzącej i kontakt ze słuchaczami.
    3. Umiejętność połączenia biznesu z pasją.
    4. Miejsce przeprowadzonego szkolenia.

    →Wiele rzeczy mi się wyjaśniło dzięki temu szkoleniu.
    Osobiście pragnę Pani podziękować za zainspirowanie mnie do wyjazdu do Chin.
    To na pewno powiększy moje horyzonty i przyszłe perspektywy.
    Bez możliwości uczestnictwa w tym szkoleniu nie podjąłbym takiej decyzji.
    Jest Pani pogodną i otwartą osobą z „przesłaniem”.
    Tomasz Podgórny
    GPT STAL Sp. z o.o.

    → 6.Co do samego szkolenia to jak to się mówi byłem kompletnie zielony w temacie, na żadnych targach też jeszcze nie byłem , dlatego każda wiedza w tym zakresie, każdy poruszony temat był dla mnie istotny. Z samego szkolenia jestem zadowolony , pani wiedza wynikająca z własnego doświadczenia i sposób jej przekazywania , który był czytelny i zrozumiały nawet dla laika, podobał mi się .
    Sebastian Świerczyński
    rep.firmę GROSBIS-Jarosław Świerczyński






Dorota Czolak - trener biznesu i Ekspert rynku Chińskiego. Ponad 20 wyjazdów i misji handlowych do Chin. Specjalizacja i Praktyka: jak brać udział w chińskich targach, jak szukać dostawców z Chin, jak wybierać fabryki w Chinach, w których zleca się produkcję oraz jak dokonywać inspekcji produkcji i załadunku. Zajmuje się kształceniem i przygotowaniem do samodzielnej pracy pracowników działów importu z Chin -EDUFORCE Pracując z zespołami wykorzytuje doświdczenie asesora w projektach assessment center i development center.


Katarzyna Prędota
Radca prawny - OiRP w Warszawie. Nadzorowała zagraniczne projekty, współpracując z zagranicznymi kancelariami, w tym z chińskimi ekspertami oraz kancelariami, wspomagając polskie przedsiębiorstwa w ich działaniach na rynku chińskim. Zawodowy pełnomocnik, uprawniony do występowania przed Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Specjalizuje się w prawie gospodarczym, w tym w prawie własności przemysłowej, w szczególności w sprawach dotyczących znaków towarowych, wzorów przemysłowych oraz zwalczania nieuczciwej konkurencji.


Magdalena Gorzkowska – ekspert ds. pozyskiwania i rozliczania licencji
20-letnie doświadczenie w branży zbudowała wdrażając na polski rynek nowe produkty licencyjne dla szerokiego wachlarza przedsiębiorstw. Odpowiadała za import, kontrolę jakości i koordynację produkcji artykułów w Chinach. Doświadczenia we współpracy licencjodawcami (w tym z największymi globalnymi firmami, jak: Disney, Mattel, National Geographic, Lego itd.)



Cel i Korzyści

Cel: PROJEKT→ PRODUKCJA→ZAMÓWIENIE→ Zakup licencji→DOSTAWA → rozliczenie sprzedaży ; Uczestnicy szkolenia posiądą umiejętnosci samodzielnego poruszania się na rynku chińskim: Składania zamówień własnych-zaprojektowanych towarów oraz pozyskiwania i obsługi kontrahentów pod kątem umów importowych.

Korzyści: Zdobycie wiedzy niezbędnej do prowadzenia samodzielnego importu, Wykształcenie umiejętności kompleksowego postrzegania zagadnieo importowych: od planu wstępnego poprzez negocjacje, korespondencję handlową, kontrolę produkcji aż po „dostarczenie na półkę”.Poznanie narzędzia do sporządzania prawidłowej kalkulacji kosztów importu.


Udział -Termin: 23.01.2020



  • 595 zł + 23% VAT - 1 osoba
  • 545 zł + 23% VAT/os - 2 osoby
  • 495 zł + 23% VAT/os- 3 osoby
  • CENTRUM GIEŁDOWE, Ksiażęca 4, Warszawa





23.01.2020 godz. 9.30


CENTRUM GIEŁDOWE GPW,
Książęca 4, Warszawa



Dlaczego Warto ?

Wybór Model Biznesowego → Produkcja pod własną marką czy Zakup licencji i rozliczenie sprzedaży towarów licencyjnych ?. Rok 2017 był rekordowy pod względem importu z CHIN do Polski- Popularność CHIN → tania produkcja → tani transport, sprawiają że Chiny stają się szansą dla małych i średnich firm na rozwój i zapoczątkowanie biznesu Na imporcie z Chin można dużo zarobić- pod warunkiem, że się wie jak to robić skutecznie i profesjonalnie. Wszyscy importują z Chin -a najwięcej tacy giganci jak Niemcy i USA ( Polska na wysokim 6 miejscu w UE ) - ten fakt dodaje skrzydeł wielu polskim przedsiębiorcom, którzy już robią lub planują rozpoczęcie importu z Chin .

→OEM vs - ODM Kontrowersje prawne wokół ochrony znaków towarowych w związku z produktami OEM. Własny produkt pod marką kontrahenta czy produkt fabryczny z logo kontrahenta ?
Udział
    Tel:22 644 18 35

    Miejsce szkolenia
    CENTRUM GIEŁDOWE
    Książęca 4 Warszawa

    595 zł + 23% VAT - 1 os
    545 zł + 23% VAT/os - 2 os
    495 zł + 23% VAT/os- 3 os