-
Kontrahenci
Nowi kontrahenci- nowe rynki zbytu.
Od planu i projektu poprzez negocjacje, korespondencję handlową, kontrolę produkcji aż po dostarczenie na półkę
-
Licencja
własny projekt= własny towar. Zakup licencji i rozliczenie sprzedaży licencyjnej
-
Oferta
Jak sporządzic list ofertowy do partnera Chińskiego ?
-
Transport
Narzędzia do sporządzania prawidłowej kalkulacji kosztów importu.
Statek vs Kolej: Już teraz praktycznie wszystkie kontenery przywożone koleją do Europy z Chin trafiają do centrum logistycznego w Małaszewiczach.
-
ModelBiznesu
Umowy OEM
Umowy ODM
Zasady Działania
Opłacalność

Pozyskiwanie kontrahentów z CHIN - projekt, licencja , produkcja pod własną marką → Jak działa właściwy MODEL BIZNESOWY ?
9.30 /23.01.2020/
Moduł 1: Przygotowanie do importu.
- Co importować ?
- Zakup towarów gotowych lub produkcja na zamówienie.
- Określenie wymagów jakościowych.
- Sprecyzowanie strategii cenowej.
- Opłacalność importu.
- Realia czasowe w imporcie.
- Jak i gdzie szukać dostawców ?
- Jak sprawdzać kontrahentów ?
- Gdzie szukać nowych kontrahentów z Chin i Honkkongu i jak się reklamować ?
Moduł 2: Zasady budowanie dobrej współpracy z Chińczykami.
- Różnice kulturowe i ich wpływ na współpracę.
- Chińska kultura biznesu.
- Jak się zaprezentować jako wiarygodny kontrahent?
- Jak się zachowywać podczas rozmów z partnerami chińskimi.
- Budowanie relacji z kontrahentami.
- Tematy tabu vs tematy dozwolone.
→ Wybór Modelu Biznesowego →Projekt własnego towaru → wdrażanie nowego projektu pod własną marką
- gdzie zaprojektować towar ?
- jak i kiedy opatentować projekt ?
- wdrażanie nowego projektu pod własną marką i proces produkcji
- Zadanie: KALKULACJE
Moduł 3: Wyjazd do Chin - czy i kiedy warto ?
- Przygotowanie do wyjazdu na chińskie targi.
- Jakie targi wybrać?
- Zasady pracy na targach.
- Weryfikacja dostawców.
- Wizyty u producentów w Chinach.
- Jak sprawdzić kontrahenta chińskiego lub do kogo się zwrócić o pomoc w sprawdzeniu ?
Moduł 4: Definicja produktu czyli co kupujemy?
- Cechy produktu.
- Jakość produktu.
- Opakowania i oznakowania.
- Elementy i akcesoria dodawane do produktu.
- Licencje i certyfikaty.
- Jak uzyskać dobrą cenę.
- Zakup towarów z oferty chińskiej firmy.
- Zamawianie towarów wg własnych projektów.
Moduł 5: Kalkulacja kosztów importu. ( zarządzanie projektem )
Od 2016 r. praktycznie wszystkie kontenery przywożone koleją do Europy z Chin przejeżdżają przez centrum logistyczne w Małaszewiczach koło granicy z Białorusią. Tam następuje przeładunek na wagony normalnotorowe.- Cena produktu.
- Koszty pozostałe związane z importem.
- Cła i podatki.
- Zasady płatności.
Moduł 6: Zasady pisania zapytania ofertowego.
- Określenie jakości produktów.
- Sposoby pakowania.
- Zamawianie wzorów.
- Terminy wysyłek.
- Warunki transportu.
- Warunki płatności.
- końcowy kształt oferty
ćwiczenie - Oferta »
Moduł 7:Aspekty Prawne
→ Umowa handlowa z chińską firmą.(*przykład)
- list intencyjny
- Czy warto podpisywać umowę?
- Zapisy w umowie - przykłąd umowy
- Osoby uprawnione do podpisania umowy.
→Produkacja na zlecenie: Umowa OEM vs Umowa ODM → WŁAŚCIWY MODEL BIZNESOWY
- Własny produkt pod marką kontrahenta czy produkt fabryczny z logo kontrahenta ?
- OEM - "Original Equipment Manufacturer"
- ODM - "Original Design Manufacturer"
- branża odzieżowa , elektroniczna, technologiczna
→Licencja producenta , prawo własności przemysłowej i zasady rozliczania
- Towary naruszające prawo własności intelektualnej
- Licencja producenta - zasady zakupu licencji, czyli pozyskiwanie prawa do używania marki/wzoru zastrzeżonego
- nadzór i kontrola właściciela marki związana z wyborem chińskiej fabryki
- zasady rozliczania sprzedaży produktów licencyjnych
- Sprowadzanie z Chin towarów bez posiadania wyraźnej licencji od właściciela praw własności intelektualnej i praw autorskich
Moduł 8: Monitorowanie produkcji i kontrola jakości.
- Wymagania jakościowe.
- Wymagania terminowe.
- Wpływ rodzaju opakowania na cenę towaru i koszty transportu.
- Inspekcje produkcji w fabryce chińskiej.
- nadzór i kontrola właściciela marki związana z wyborem chińskiej fabryki
Zadanie: kalkulacja i opłacalność produkcji »
Moduł 9: Odpowiednia Certyfikacja i oznaczenia - proces certyfikacji towarów importowanych
- kontrola i ocena jakości Ocena jakości – czynności zmierzające do ustalenia rzeczywistego poziomu jakości wyrobu przy uwzględnieniu zarówno jakości projektowej, jak i jakości wykonania. O.j. ograniczona tylko do jakości projektowej nosi nazwę o.j. projektowej lub o.j. typu, natomiast ograniczona do jakości wykonania nosi nazwę o.j. wykonania.
- narzędzia jakości
10: Reklamacje i roszczenia
- Procedura postępowania w razie niekompletnej dostawy.
- wadliwy/uszkodzony towar - strategia w dochodzeniu roszczeń
19.00 -zakończenie
Dorota Czolak - trener biznesu i Ekspert rynku Chińskiego. Ponad 20 wyjazdów i misji handlowych do Chin. Specjalizacja i Praktyka: jak brać udział w chińskich targach, jak szukać dostawców z Chin, jak wybierać fabryki w Chinach, w których zleca się produkcję oraz jak dokonywać inspekcji produkcji i załadunku.
Zajmuje się kształceniem i przygotowaniem do samodzielnej pracy pracowników działów importu z Chin -EDUFORCE
Pracując z zespołami wykorzytuje doświdczenie asesora w projektach assessment center i development center.
Katarzyna Prędota
Radca prawny - OiRP w Warszawie. Nadzorowała zagraniczne projekty, współpracując z zagranicznymi kancelariami, w tym z chińskimi ekspertami oraz kancelariami, wspomagając polskie przedsiębiorstwa w ich działaniach na rynku chińskim. Zawodowy pełnomocnik, uprawniony do występowania przed Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Specjalizuje się w prawie gospodarczym, w tym w prawie własności przemysłowej, w szczególności w sprawach dotyczących znaków towarowych, wzorów przemysłowych oraz zwalczania nieuczciwej konkurencji.
Magdalena Gorzkowska – ekspert ds. pozyskiwania i rozliczania licencji
20-letnie doświadczenie w branży zbudowała wdrażając na polski rynek nowe produkty licencyjne dla szerokiego wachlarza przedsiębiorstw. Odpowiadała za import, kontrolę jakości i koordynację produkcji artykułów w Chinach. Doświadczenia we współpracy licencjodawcami (w tym z największymi globalnymi firmami, jak: Disney, Mattel, National Geographic, Lego itd.)
Cel: PROJEKT→ PRODUKCJA→ZAMÓWIENIE→ Zakup licencji→DOSTAWA → rozliczenie sprzedaży ; Uczestnicy szkolenia posiądą umiejętnosci samodzielnego poruszania się na rynku chińskim: Składania zamówień własnych-zaprojektowanych towarów oraz pozyskiwania i obsługi kontrahentów pod kątem umów importowych.
Korzyści:
Zdobycie wiedzy niezbędnej do prowadzenia samodzielnego importu, Wykształcenie umiejętności kompleksowego postrzegania zagadnieo importowych: od planu wstępnego poprzez negocjacje, korespondencję handlową, kontrolę produkcji aż po „dostarczenie na półkę”.Poznanie narzędzia do sporządzania prawidłowej kalkulacji kosztów importu.
23.01.2020 godz. 9.30
CENTRUM GIEŁDOWE GPW,
Książęca 4, Warszawa

