• Kontrahenci

    Nowi kontrahenci- nowe rynki zbytu.

    Od planu i projektu poprzez negocjacje, korespondencję handlową, kontrolę produkcji aż po dostarczenie na półkę

  • Licencja

    własny projekt= własny towar. Zakup licencji i rozliczenie sprzedaży licencyjnej

  • Produkcja

    Produkcja na zlecenie w Chinach - wykonanie wybranego produktu w standardzie innym niż ten, który zwykle oferuje dana fabryka w Chinach. Zazwyczaj w produkcie wprowadzane są zmiany lub tworzony jest on od podstaw.

  • Transport

    Narzędzia do sporządzania prawidłowej kalkulacji kosztów importu.

    Statek vs Kolej: Już teraz praktycznie wszystkie kontenery przywożone koleją do Europy z Chin trafiają do centrum logistycznego w Małaszewiczach.

  • ModelBiznesu

    Umowy OEM

    Umowy ODM

    Zasady Działania

    Opłacalność



Pozyskiwanie kontrahentów i opłacalny import z CHIN - projekt, licencja , produkcja pod własną marką


Założenie 1: Opłacalna produkcja Rośnie opłacalność produkcji w CHINACH ( niższe koszty stałe w tym energi i kosztów pracy ) → Na imporcie z Chin można bardzo dużo zarobić- pod warunkiem, że się wie jak to profesjonalnie robić. W ciągu najbliższych kilku lat polsko-chińska wymiana handlowa przekroczy wartość 20 mld dolarów rocznie.

Założenie 2: Własny projekt= własny produkt. Produkcja na zlecenie OEM i ODM w Chinach : ( zakup licencji - rozliczanie sprzedaży towarów licencyjnych) = WŁAŚCIWY MODEL BIZNESOWY . Polska jest dla Chińczyków najbardziej atrakcyjnym państwem w regionie, aby zaprezentować swoje produkty – Nasze korzystne położenie powoduje, że jesteśmy dla Chin strategicznym krajem jeśli chodzi o logistykę, szczególnie w kontekście zwiększającej się wymiany handlowej pomiędzy Europą a Chinami ( Nowy Jedwabny Szlak).

9.30 /30.07.2024/


Moduł 1. Jak aktualnie wygląda rynek chiński w perspektywie polskich przedsiębiorców.

  1. Coraz większe zainteresowanie polskich firm produkcją w Chinach - Dlaczego warto ?
  2. czynniki zwiekszajace opłacalność importu z CHIN
    • koszty produkcji
    • koszty pracy
    • koszty energi
    • koszty transportu ( cło, podatki ,inne opłaty transportowe )
  3. Coraz większe możliwości bezpośrednich kontaktów firm polskich z firmami z Chin, z wyłączeniem nieuczciwych pośredników
  4. Najbardziej pożądane rejony chińskie dla polskich przedsiębiorców

2. Jak szukać kontrahentów w Chinach?

  1. targi , w tym targi on-line
  2. spotkania biznesowe
  3. spotkania organizowane z firmami chińskimi poszukującymi producentów w Polsce
  4. Zapytanie ofertowe

3. Opłacalność importu - Co importować ?

  • Zakup towarów gotowych czy produkcja na zamówienie.?
  • Określenie wymagów jakościowych.



4. Projekt własnego towaru → wdrażanie nowego projektu pod własną marką

  • gdzie zaprojektować towar ?
  • jak i kiedy opatentować projekt ?
  • Jak wygląda nadzór nad procesesem produkcji .
Rośnie opłacalność produkcji w CHINACH Produkcja na zlecenie w Chinach oznacza tańsze koszty stałe - Jest to wykonanie wybranego produktu w standardzie innym niż ten, który zwykle oferuje dana fabryka w Chinach. Zazwyczaj w produkcie wprowadzane są zmiany lub tworzony jest on od podstaw.

5. Jak zabezpieczyć swoje interesy w relacjach z firmami chińskimi?

  • Sprawdzenie kontrahenta chińskiego
  • Umowa z kontrahentem chińskim
  • rola kancelarii prawnych w Polsce współpracujących z kancelariami chińskimi

6. Jak sprawdzić Chińczyka?

  • Możliwości sprawdzenia wiarygodności firm w Chinach
  • Osoby uprawnione do działania w imieniu firmy chińskiej
  • Inspekcja firmy
  • Platformy do sprawdzenia kontrahentów w Chinach

7. Jakie dokumenty podpisać z Chińczykami

  • Jak powinna zostać skonstruowana umowa z Chińczykami
  • prawo i sąd właściwe w razie zaistnienia sporu z Chińczykami
  • przykłady zapisów umownych
  • firmy ubezpieczeniowe polsko- chińskie

8. Pierwsza partia towaru bezusterkowa, a potem?

  • jak walczyć o jakość towaru dostarczanego z Chin
  • monitoring procesu produkcyjnego
  • cena produktu,
  • licencje,
  • certyfikaty
  • wzory produktów
  • procedura reklamacyjna
  • dochodzenie roszczeń

9. Po co płacić Chińczykom - Jak otworzyć spółkę w Chinach?

  • a. formy prawne prowadzenia działalności w Chinach
  • Spółka w Chinach – kosztywymogi prawne i czas otwarcia działalności w Chinach

10. Zastrzeżenie własnego znaku towarowego w Chinach

  • Procedura, czas i koszty zastrzeżenia znaku towarowego w Chinach
  • Jak przygotować polski podmiot do zastrzeżenia znaku towarowego w Chinach
  • Rejestracja w ramach systemu krajowego
  • Rejestracja w ramach systemu międzynarodowego.



  • Uczestnicy szkolenia posiądą umiejętnosci samodzielnego poruszania się na rynku chińskim oraz pozyskiwania i obsługi kontrahentów na największym i najważniejszym dla Polski rynku Azji




    Polski EXPORT
    XI 2016 X 2016
    NIEMCY 4761 4282
    W.BRYTANIA 1165 1078
    CZECHY 1111 1043
    FRANCJA 882 868
    WŁOCHY 802 777
    HOLANDIA 781 761
    HISZPANIA 513 437
    SZWECJA 484 484
    Polski IMPORT
    XI 2016 X 2016
    NIEMCY 3933 3613
    CHINY 2093 1967
    ROSJA 1007 962
    WŁOCHY 919 893
    HOLANDIA 735 659
    FRANCJA 693 584
    CZECHY 615 584
    W.BRYTANIA 465 409
  • Polska dla Chin

      Chiny są największym partnerem handlowym Polski w Azji, a z drugiej strony Polska jest najważniejszym chińskim partnerem handlowym w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W ostatnich latach nasza współpraca rozwija się w 10 proc. tempie. W ubiegłym roku nasze obroty handlowe wyniosły około 17 mld dolarów. W ciągu najbliższych kilku lat polsko-chińska wymiana handlowa przekroczy wartość 20 mld dolarów rocznie.

      Inwestycje

      Bezpośrednie inwestycje zagraniczne Polski w Chinach wynoszą ok. 200 mln dolarów, a chińskie inwestycje w Polsce są ciągle stosunkowo niskie; wynoszą około 1 mld 300 mln dolarów co daje ogromny potencjał do wzrostu.

      Opłacalność businesowa



      Jak produkować pod własną marką ? Chiny szansą dla małych i srdenich firm na rozwój Na imporcie z Chin można dużo zarobić- pod warunkiem, że się wie jak to robić. Proces wyszukiwania towaru w Chinach polega na odrzucaniu po kolei tych dostawców, którzy z różnych powodów prawnych i jakościowych nam nie odpowiadają. Szukamy dotąd, aż znajdziemy kilku/kilkunastu chińskich producentów, z którymi zaczniemy rozmowy

      Według danych polskiego MSZ do najważniejszych towarów w polskim eksporcie do Chin zalicza się miedź i wyroby z miedzi, meble, czekoladę i wyroby cukiernicze, części i akcesoria samochodowe, silniki, turbiny parowe, aparaturę do telefonii przewodowej, przełączniki elektryczne, kauczuk syntetyczny. Do najważniejszych towarów importowanych z Chin do Polski należą: aparatura do telefonii przewodowej, urządzenia komputerowe, części do urządzeń nadawczych oraz odbiorników radiowych i telewizyjnych, części i akcesoria do maszyn biurowych, odzież i bielizna, żywność.

      • Zdobycie wiedzy niezbędnej do prowadzenia samodzielnego importu.
      • Wykształcenie umiejętności kompleksowego postrzegania zagadnieo importowych: od planu wstępnego poprzez negocjacje, korespondencję handlową, kontrolę produkcji aż po „dostarczenie na półkę”.
      • Poznanie narzędzia do sporządzania prawidłowej kalkulacji kosztów importu
      • Nowi kontrahenci

  • Co warto importować z Chin?

    W Chinach znajdziemy producentów towarów niemal ze wszystkich branż. Szukając odpowiedniego produktu importowego dla siebie, trzeba zwrócić uwagę na kilka czynników. Przede wszystkim, jeśli mamy pomysł na to, co chcemy sprowadzać, sprawdźmy najpierw cło. Może okazać się, że mimo niskiej ceny towaru, ma on wysoką stawkę celną. W takich przypadkach import będzie nieopłacalny.


  • Czas oczekiwania



    Towar może być wysłany od ręki, jednakże okres dostawy zależny jest od przyjętej metody transportu, możliwe jest również wystąpienie sytuacji, w której zakupiony towar jest dopiero na etapie produkcji, a przewidywana wysyłka będzie miała miejsce za kilka miesięcy Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-import-towarow-z-chin-co-warto-wiedziec








Partner w Kancelaria FGGK, radca prawny, członek Poland - Hong Kong Association. W Kancelarii kieruje Chinese i Korean desk. Świadczy stałą pomoc prawną polskim i zagranicznym firmom działającym w Polsce z zakresu prawa handlowego, prawa międzynarodowego i prawa zamówień publicznych. Wspiera przedsiębiorców polskich rozpoczynających działalność w Chinach oraz przedsiębiorców zagranicznych rozpoczynających działalność na polskim rynku


Pomaga otworzyć działalność w Chinach, współpracuje z ubezpieczycielami w przypadku nierzetelnych firm produkcyjnych (SINOSURE) , przy ochronie znaków towarowych i sprawdzeniu firm chińskich. Doradzała PayU we wprowadzeniu usług na rynek koreański. Prelegent wielu konferencji. Pracuje w języku angielskim, koreańskim i chińskim. Chinese desk kancelarii FGGK obsługuje wiele firm chińskich w dużych projektach w Polsce


Cel i Korzyści

Cel: PROJEKT→ PRODUKCJA→ZAMÓWIENIE→ Zakup licencji→DOSTAWA → rozliczenie sprzedaży ; Uczestnicy szkolenia posiądą umiejętnosci samodzielnego poruszania się na rynku chińskim: Składania zamówień własnych-zaprojektowanych towarów oraz pozyskiwania i obsługi kontrahentów pod kątem umów importowych.

Korzyści: Zdobycie wiedzy niezbędnej do prowadzenia samodzielnego importu, Wykształcenie umiejętności kompleksowego postrzegania zagadnieo importowych: od planu wstępnego poprzez negocjacje, korespondencję handlową, kontrolę produkcji aż po „dostarczenie na półkę”.Poznanie narzędzia do sporządzania prawidłowej kalkulacji kosztów importu.


Udział -Termin: 30.07.2024



  • 395 zł + 23% VAT - 1 osoba
  • 370 zł + 23% VAT/os - 2 osoby
  • 345 zł + 23% VAT/os- 3 osoby
  • ONLINE ZOOM




Dlaczego Warto ?

Wybór Model Biznesowego- Co warto importować ? → Produkcja pod własną marką czy Zakup licencji i rozliczenie sprzedaży towarów licencyjnych ?. Popularność CHIN → tania produkcja → tani transport, sprawiają że do CHIN przenosi się coraz więcej firm z naszego regionu. Na imporcie z Chin można dużo zarobić- pod warunkiem, że się wie jak to robić skutecznie i profesjonalnie.

Produkcja na zlecenie w Chinach wykonanie wybranego produktu w standardzie innym niż ten, który zwykle oferuje dana fabryka w Chinach. Zazwyczaj w produkcie wprowadzane są zmiany lub tworzony jest on od podstaw. →OEM vs - ODM Kontrowersje prawne wokół ochrony znaków towarowych w związku z produktami OEM. Własny produkt pod marką kontrahenta czy produkt fabryczny z logo kontrahenta ?
Udział
    Tel: 662 071 646

    Miejsce szkolenia
    ONLINE by ZOOM

    395 zł + 23% VAT - 1 o').lightbox(); });