• Kontrahenci

    Nowi kontrahenci- nowe rynki zbytu.

    Od planu i projektu poprzez negocjacje, korespondencję handlową, kontrolę produkcji aż po dostarczenie na półkę

  • Import

    własny projekt= własny towar. Chiny drugim partnerem Polski pod kątem importu za Niemcami !

  • Oferta

    Jak sporządzic list ofertowy do partnera Chińskiego ?

  • Transport

    Narzędzia do sporządzania prawidłowej kalkulacji kosztów importu.

    Statek vs Kolej: Już teraz praktycznie wszystkie kontenery przywożone koleją do Europy z Chin trafiają do centrum logistycznego w Małaszewiczach.

  • Opłacalność

    Koszty związane z importem

    Cła i podatki

    Zasady płatności

    Wymagania jakościowe



Opłacalny Import i Transport z CHIN → finanse-terminy-dokumentacja


Założenie 1: Jakość produktów z Chin jest na wysokim poziomie - Na imporcie z Chin można bardzo dużo zarobić- pod warunkiem, że się wie jak to profesjonalnie robić. W ciągu najbliższych kilku lat polsko-chińska wymiana handlowa przekroczy wartość 20 mld dolarów rocznie. Najbliższe Targi w Cantonie.
    Jesienna Edycja 2019
  1. I FAZA - Elektronika, oświetlenie 15 – 19 października 2019
  2. II FAZA - Dobra konsumpcyjne, ceramika 23 – 27 października 2019
  3. III FAZA - Tekstylia, produkty medyczne 31 października – 4 listopada 2019

Założenie 2: Własny projekt →' własny produkt → optymalny transport Optymalizacja celno-podatkowa CHINY-POLSKA -UE Polska jest dla Chińczyków najbardziej atrakcyjnym państwem w regionie, aby zaprezentować swoje produkty – Nasze korzystne położenie powoduje, że jesteśmy dla Chin strategicznym krajem jeśli chodzi o logistykę, szczególnie w kontekście zwiększającej się wymiany handlowej pomiędzy Europą a Chinami ( Nowy Jedwabny Szlak). Połączenia kolejowe, których ciągle przybywa, znacząco skracają czas transportu towarów z Chin do Polski. Z drugiej strony, w Chinach jest coraz większe zapotrzebowanie na polskie produkty spożywcze, a transport koleją jest dla nich najkorzystniejszy.
Założenie 3: Własny projekt VS marka kontrahenta OEM : Pojęcie OEM stosowane przez Chińczyków oznacza, ze można produkowac w Chinach towary z własnym, bądź licencyjnym wzornictwem.

9.30 -początek /20.05.2019/



Moduł1 - Import vs produkcja na zamówienie


  • Przygotowanie do importu ( opłacalność produkcji vs koszty logistyczne projektu )
    1. Co importować ?
    2. Zakup towarów gotowych czy produkcja na zamówienie?
    3. Określenie wymogów jakościowych.
    4. Sprecyzowanie strategii cenowej.
    5. kosztorys produkcji
    6. Opłacalność importu.
    7. Realia czasowe w imporcie.
    8. Jak i gdzie szukać dostawców ?

Moduł2 -Logistyka handlu - Zarządzanie projektem



  • Proces transportowy i terminy
    • Przebieg oraz uczestnicy procesu transportowego i celnego.
    • Przewoźnik – za co odpowiada (OCP).
    • Spedytor - za co odpowiada (OCS).
    • Agent celny – za co odpowiada (OC).
    • Ograniczenia pozataryfowe (UC, GIS, PIORIN, WIJHARS)
  • Incoterms 2010 w handlu z Chinami
    1. Standardowe i popularne warunki współpracy z CN.
    2. Ryzyko w transakcji handlowej.
    3. Koszt kupującego i sprzedającego w poszczególnych formułach
    4. Transport morski (FOB, CIF, CFR).
    5. Transport lotniczy i kolejowy (EXW, FCA, CPT, CIP, DAT, DAP, DDP).
  • Rodzaje transportu w imporcie z Chin. Czas transportu.
    1. Transport morski:
    2. Rodzaje transportu morskiego (FCL, LCL, trampowa, break bulk, RO-RO).
    3. Specyfika transportu kontenerowego (rodzaje kontenerów).
    4. Specyfika transportu drobnicowego.
    5. Konosament a seawaybill.
    6. Demmurage, detention, telex i inne trudne słowa.
    7. Transport kolejowy (specyfika, koszt, czas transportu, listy przewozowe).
    8. Transport lotniczy (specyfika, koszt , czas transportu, listy przewozowe).
    9. Kiedy i który transport wybrać (optymalizacja łańcucha dostaw)?
    10. Dodatkowe koszty związane z transportem towarów niebezpiecznych oraz transport w temperaturze kontrolowanej.
    11. Optymalizacja załadunku i bezpieczeństwo ładunku.
    12. Obsługa krajowa (obsługa portowa, dostawy z portu: koszty i ograniczenia).
  • Ubezpieczenia. Odszkodowanie za szkodę w transporcie.
    1. Ubezpieczenie CARGO.
    2. Odszkodowanie za szkodę w transporcie.
    3. Terminy zgłaszania reklamacji do przewoźnika i spedytora.
    4. Dokumenty reklamacyjne.


Moduł 3 - PROCEDURY CELNE W HANDLU: CHINY-POLSKA-UE


  • Cło i procedury CELNE- wprowadzenie.
    1. Rejestracja firmy w systemach celnych EORI.
    2. Przebieg procesu odprawy celnej przez przedstawiciela (deklaracja skrócona, zgłoszenie celne, rewizja, zwolnienie przesyłki).
    3. Gdzie i jak znaleźć właściwą stawkę celną? WIT.
    4. Przykładowe grupy stawek celnych z Chin.
    5. Cła preferencyjne. Cła antydumpingowe, akcyza, VAT.
    6. Odprawa zwykła a uproszczona.
    7. Odprawa w UE.
    8. Podstawowe dokumenty do odprawy celnej.
  • Procedury celne.
    1. Miejsce dokonywania odpraw celnych.
    2. Dokumenty do odprawy celnej .
    3. Rodzaje procedur celnych:
    4. dopuszczenie do obrotu,
    5. tranzyt,
    6. skład celny, magazyn celny, WOC,
    7. odprawa czasowa, karnet ATA,
    8. uszlachetnienie bierne i czynne.
    9. Należności celne - jak je policzyć i zapłacić?
  • Zwolnienia, zawieszenia i zwroty cła.
    1. Zwolnienia – rodzaje i niezbędne warunki.
    2. Dopuszczenie do obrotu towarów powracających.
    3. Powrót towarów po odprawach czasowych i uszlachetnieniu.
    4. Warunki otrzymania zwrotu cła.
    5. Warunki zawieszenia poboru cła i akcyzy.
    6. Transport towarów akcyzowych.
  • Certyfikaty.
    • Certyfikaty wymagane dla różnych branż i towarów.
    • Znaki CE.
    • Postępowanie w przypadku braku certyfikatu.
  • Całkowity koszt importu.
    1. Opłacalność importu.
    2. Elementy kosztowe związane z zakupem.
    3. Elementy kosztowe związane z transportem.
    4. Elementy kosztowe związane z promocją i sprzedażą.
  • Wywóz towarów.
    1. Funkcjonowanie systemu elektronicznego dla potrzeb dokonania wywozu.
    2. Potwierdzenie wywozu dla potrzeb podatku VAT.
    3. Sposób postępowania w przypadku braku komunikatu IE599.
    4. Alternatywne dowody potwierdzające wywóz.


  • Uczestnicy szkolenia posiądą umiejętnosci samodzielnego poruszania się na rynku chińskim oraz pozyskiwania i obsługi kontrahentów na największym i najważniejszym dla Polski rynku Azji




    Polski EXPORT w listopadzie i październiku 2016 mln EURO
    XI 2016 X 2016
    NIEMCY 4761 4282
    W.BRYTANIA 1165 1078
    CZECHY 1111 1043
    FRANCJA 882 868
    WŁOCHY 802 777
    HOLANDIA 781 761
    HISZPANIA 513 437
    SZWECJA 484 484
    Polski IMPORT w listopadzie i październiku
    2016 mln EURO
    XI 2016 X 2016
    NIEMCY 3933 3613
    CHINY 2093 1967
    ROSJA 1007 962
    WŁOCHY 919 893
    HOLANDIA 735 659
    FRANCJA 693 584
    CZECHY 615 584
    W.BRYTANIA 465 409
  • Polska dla Chin

      Chiny są największym partnerem handlowym Polski w Azji, a z drugiej strony Polska jest najważniejszym chińskim partnerem handlowym w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W ostatnich latach nasza współpraca rozwija się w 10 proc. tempie. W ubiegłym roku nasze obroty handlowe wyniosły około 17 mld dolarów. W ciągu najbliższych kilku lat polsko-chińska wymiana handlowa przekroczy wartość 20 mld dolarów rocznie.

      Inwestycje

      Bezpośrednie inwestycje zagraniczne Polski w Chinach wynoszą ok. 200 mln dolarów, a chińskie inwestycje w Polsce są ciągle stosunkowo niskie; wynoszą około 1 mld 300 mln dolarów co daje ogromny potencjał do wzrostu.

      Opłacalność businesowa



      Jak produkować pod własną marką ? Chiny szansą dla małych i srdenich firm na rozwój Na imporcie z Chin można dużo zarobić- pod warunkiem, że się wie jak to robić. Wszyscy importują z Chin -a najwięcej tacy giganci jak Niemcy i USA ( Polska jest na wysokim 6 miejscu z krajów UE ) - ten fakt dodaje skrzydeł wielu polskim przedsiębiorcom, którzy już robią business lub planują rozpoczęcie importu z Chin .

      Według danych polskiego MSZ do najważniejszych towarów w polskim eksporcie do Chin zalicza się miedź i wyroby z miedzi, meble, czekoladę i wyroby cukiernicze, części i akcesoria samochodowe, silniki, turbiny parowe, aparaturę do telefonii przewodowej, przełączniki elektryczne, kauczuk syntetyczny. Do najważniejszych towarów importowanych z Chin do Polski należą: aparatura do telefonii przewodowej, urządzenia komputerowe, części do urządzeń nadawczych oraz odbiorników radiowych i telewizyjnych, części i akcesoria do maszyn biurowych, odzież i bielizna, żywność.

      • Zdobycie wiedzy niezbędnej do prowadzenia samodzielnego importu.
      • Wykształcenie umiejętności kompleksowego postrzegania zagadnieo importowych: od planu wstępnego poprzez negocjacje, korespondencję handlową, kontrolę produkcji aż po „dostarczenie na półkę”.
      • Poznanie narzędzia do sporządzania prawidłowej kalkulacji kosztów importu
      • Nowi kontrahenci

  • z ostatniego szkolenia

    →Zapewne będę nudny wychwalając, jako kolejny uczestnik szkolenia, Pani prelekcję na temat pozyskiwania kontrahentów z Chin i Honkongu. Muszę jednak powiedzieć, że dawno nie miałem możliwości spotkania się z Profesjonalistą. To seminarium odebrałem jak łyk świeżego powietrza w oblepiającej nas codziennie bylejakości. Dawno nie dostałem takiej dawki informacji w tak krótkim czasie. Szczerze mówiąc po szkoleniu zacząłem żałować, że nie jestem importerem lub eksporterem działającym na rynku chińskim. Muszą też przyznać, że organizacja szkolenia była świetna pod każdym względem. Świetnym pomysłem było wplecenie w szkolenie wystąpienia przesympatycznej p. adwokat Hoa Dessoulavy - Śliwińskiej która zresztą też przekazała nam kilka ciekawych informacji.
    Robert Rutkowski
    Prezes Zarządu
    Geo-Prohaus Sp. z o.o.


  • Referencje



    →1. bardzo dziękuję za seminarium i wspaniałe przekazanie wiedzy na temat handlu z Chinami. Jestem pod wrażeniem Pani profesjonalizmu i umiejętności przekazywania informacji.
    Adam Zieliński | Prezes
    Mirage Hobby

    →2. moja ocena szkolenia: bardzo dobra
    Bardzo było ciekawie, dynamiczne, oprócz wiedzy teoretycznej przykłady praktyczne. Z przyjemnością Panią słuchałem. Szkolenie dla początkujących jak i średnio zaawansowanych zainteresowanych współpracą z rynkiem Chińskim. Jestem zadowolony i będę polecał Panią innym osobą które są chętne lub szukają wsparcia w tym temacie.
    Piotr Tomczak
    Koordynator ds. zaopatrzenia
    ROBOD S.A.


    →3. Wyrażamy nasze zadowolenie z obszernie i rzeczowo przestawionego materiału programowego obejmującego możliwości rozpoczęcia lub kontynuacji współpracy z partnerami chińskimi.
    Prezes Zarządu
    Roman Gastoł
    →4. w dniu 12.12.2017 roku uczestniczyłem w szkoleniu " Pozyskiwanie kontahentów z Chin…"
    Szkolenie bardzo pouczające, obecnie już korzystam z tej wiedzy, już pierwsze kontakty zawarte.
    Rafał Wisniewski

    →5.Dziękuję za możliwość wzięcia udziału w szkoleniu dot. aspektów współpracy handlowej z Chinami. Szkolenie oceniam pozytywnie.
    Co mi się podobało:
    1. Przekazywana wiarygodna wiedza od osoby, która tam była i ma na to mnóstwo dowodów.
    2. Forma przekazu Prowadzącej i kontakt ze słuchaczami.
    3. Umiejętność połączenia biznesu z pasją.
    4. Miejsce przeprowadzonego szkolenia.

    →Wiele rzeczy mi się wyjaśniło dzięki temu szkoleniu.
    Osobiście pragnę Pani podziękować za zainspirowanie mnie do wyjazdu do Chin.
    To na pewno powiększy moje horyzonty i przyszłe perspektywy.
    Bez możliwości uczestnictwa w tym szkoleniu nie podjąłbym takiej decyzji.
    Jest Pani pogodną i otwartą osobą z „przesłaniem”.
    Tomasz Podgórny
    GPT STAL Sp. z o.o.

    → 6.Co do samego szkolenia to jak to się mówi byłem kompletnie zielony w temacie, na żadnych targach też jeszcze nie byłem , dlatego każda wiedza w tym zakresie, każdy poruszony temat był dla mnie istotny. Z samego szkolenia jestem zadowolony , pani wiedza wynikająca z własnego doświadczenia i sposób jej przekazywania , który był czytelny i zrozumiały nawet dla laika, podobał mi się .
    Sebastian Świerczyński
    rep.firmę GROSBIS-Jarosław Świerczyński






Dorota Czolak - trener biznesu i Ekspert rynku Chińskiego. Ponad 20 wyjazdów i misji handlowych do Chin. Specjalizacja i Praktyka: jak brać udział w chińskich targach, jak szukać dostawców z Chin, jak wybierać fabryki w Chinach, w których zleca się produkcję oraz jak dokonywać inspekcji produkcji i załadunku. Zajmuje się kształceniem i przygotowaniem do samodzielnej pracy pracowników działów importu z Chin -EDUFORCE Pracując z zespołami wykorzytuje doświdczenie asesora w projektach assessment center i development center.


Mariusz Kos:
Zarządza dużą firmą spedycyjną w zakresie transportu międzynarodowego i krajowego oraz agencją celną. 20 letnie doświadczenie w zakresie zarządzania logistyką spedycjną. wpisany na listę agentów celnych RP. Certyfikat Kompetencji Zawodowych w zakresie transportu Drogowego. Certyfikat kompetencji w zakresie spedycji międzynarodowej wydany przez Mi ędzynarodowe Zrzeszenie Spedytorów FIATA z siedzibą w Zurichu.

Cel i Korzyści

Cel: PROJEKT-PRODUKCJA-ZAMÓWIENIE-DOSTAWA ; Uczestnicy szkolenia posiądą umiejętnosci samodzielnego poruszania się na rynku chińskim: Składania zamówień własnych-zaprojektowanych towarów oraz pozyskiwania i obsługi kontrahentów pod kątem umów importowych.

Korzyści: Zdobycie wiedzy niezbędnej do prowadzenia samodzielnego importu, Wykształcenie umiejętności kompleksowego postrzegania zagadnieo importowych: od planu wstępnego poprzez negocjacje, korespondencję handlową, kontrolę produkcji aż po „dostarczenie na półkę”.Poznanie narzędzia do sporządzania prawidłowej kalkulacji kosztów importu.


Dlaczego Warto ?

Jak produkować i sprowadzać pod własną marką - Jak zarządzać logistyką transportową ?. Chiny szansą dla małych i średnich firm na rozwój. Na imporcie z Chin można dużo zarobić- pod warunkiem, że się wie jak to robić skutecznie i profesjonalnie. Wszyscy importują z Chin -a najwięcej tacy giganci jak Niemcy i USA ( Polska na wysokim 6 miejscu w UE ) - ten fakt dodaje skrzydeł wielu polskim przedsiębiorcom, którzy już robią lub planują rozpoczęcie importu z Chin .

→OEM. Kontrowersje prawne wokół ochrony znaków towarowych w związku z produktami OEM W roku 2002 Wysoki Sąd Ludowy w Guangdong wydał wyrok, w którym producent OEM odzieży został uznany odpowiedzialnym za naruszenie znaku towarowego NIKE, chociaż jego produkty były przeznaczone wyłącznie na eksport do kraju, w którym nabywca towarów posiadał zarejestrowany znak towarowy prawa dla towarów. Od tego czasu rozstrzygnięcia różnych chińskich organów sądowych i administracyjnych były bardzo rozbieżne. Pojęcie OEM stosowane przez Chińczyków oznacza, ze można produkowac w Chinach towary z własnym, bądź licencyjnym wzornictwem.
Udział -Termin: 20.05.2019



  • 595 zł + 23% VAT - 1 osoba
  • 545 zł + 23% VAT/os - 2 osoby
  • 495 zł + 23% VAT/os- 3 osoby
  • CENTRUM GIEŁDOWE, Ksiażęca 4, Warszawa



Wystawiamy Certyfikaty

Certyfikaty - Zaświadczenia z podpisem trenera, logo organizatora , zakresem tematycznym , liczbą dni lub godzin.


Udział
    Tel:22 644 18 35

    Miejsce szkolenia
    CENTRUM GIEŁDOWE
    Książęca 4 Warszawa

    595 zł + 23% VAT - 1 os
    545 zł + 23% VAT/os - 2 os
    495 zł + 23% VAT/os- 3 os