-
Kontrahenci
Nowi kontrahenci- nowe rynki zbytu.
Od planu i projektu poprzez negocjacje, korespondencję handlową, kontrolę produkcji aż po dostarczenie na półkę
-
Import
własny projekt= własny towar. Chiny drugim partnerem Polski pod kątem importu za Niemcami !
-
Oferta
Jak sporządzic list ofertowy do partnera Chińskiego ?
-
Transport
Narzędzia do sporządzania prawidłowej kalkulacji kosztów importu.
Statek vs Kolej: Już teraz praktycznie wszystkie kontenery przywożone koleją do Europy z Chin trafiają do centrum logistycznego w Małaszewiczach.
-
Opłacalność
Koszty związane z importem
Cła i podatki
Zasady płatności
Wymagania jakościowe
Opłacalny Import i Transport z CHIN → finanse-terminy-dokumentacja
-
Jesienna Edycja 2019
- I FAZA - Elektronika, oświetlenie 15 – 19 października 2019
- II FAZA - Dobra konsumpcyjne, ceramika 23 – 27 października 2019
- III FAZA - Tekstylia, produkty medyczne 31 października – 4 listopada 2019
9.30 -początek /20.05.2019/
Moduł1 - Import vs produkcja na zamówienie
- Przygotowanie do importu ( opłacalność produkcji vs koszty logistyczne projektu )
- Co importować ?
- Zakup towarów gotowych czy produkcja na zamówienie?
- Określenie wymogów jakościowych.
- Sprecyzowanie strategii cenowej.
- kosztorys produkcji
- Opłacalność importu.
- Realia czasowe w imporcie.
- Jak i gdzie szukać dostawców ?
Moduł2 -Logistyka handlu - Zarządzanie projektem
- Proces transportowy i terminy
- Przebieg oraz uczestnicy procesu transportowego i celnego.
- Przewoźnik – za co odpowiada (OCP).
- Spedytor - za co odpowiada (OCS).
- Agent celny – za co odpowiada (OC).
- Ograniczenia pozataryfowe (UC, GIS, PIORIN, WIJHARS)
- Incoterms 2010 w handlu z Chinami
- Standardowe i popularne warunki współpracy z CN.
- Ryzyko w transakcji handlowej.
- Koszt kupującego i sprzedającego w poszczególnych formułach
- Transport morski (FOB, CIF, CFR).
- Transport lotniczy i kolejowy (EXW, FCA, CPT, CIP, DAT, DAP, DDP).
- Rodzaje transportu w imporcie z Chin. Czas transportu.
- Transport morski:
- Rodzaje transportu morskiego (FCL, LCL, trampowa, break bulk, RO-RO).
- Specyfika transportu kontenerowego (rodzaje kontenerów).
- Specyfika transportu drobnicowego.
- Konosament a seawaybill.
- Demmurage, detention, telex i inne trudne słowa.
- Transport kolejowy (specyfika, koszt, czas transportu, listy przewozowe).
- Transport lotniczy (specyfika, koszt , czas transportu, listy przewozowe).
- Kiedy i który transport wybrać (optymalizacja łańcucha dostaw)?
- Dodatkowe koszty związane z transportem towarów niebezpiecznych oraz transport w temperaturze kontrolowanej.
- Optymalizacja załadunku i bezpieczeństwo ładunku.
- Obsługa krajowa (obsługa portowa, dostawy z portu: koszty i ograniczenia).
- Ubezpieczenia. Odszkodowanie za szkodę w transporcie.
- Ubezpieczenie CARGO.
- Odszkodowanie za szkodę w transporcie.
- Terminy zgłaszania reklamacji do przewoźnika i spedytora.
- Dokumenty reklamacyjne.
Moduł 3 - PROCEDURY CELNE W HANDLU: CHINY-POLSKA-UE
- Cło i procedury CELNE- wprowadzenie.
- Rejestracja firmy w systemach celnych EORI.
- Przebieg procesu odprawy celnej przez przedstawiciela (deklaracja skrócona, zgłoszenie celne, rewizja, zwolnienie przesyłki).
- Gdzie i jak znaleźć właściwą stawkę celną? WIT.
- Przykładowe grupy stawek celnych z Chin.
- Cła preferencyjne. Cła antydumpingowe, akcyza, VAT.
- Odprawa zwykła a uproszczona.
- Odprawa w UE.
- Podstawowe dokumenty do odprawy celnej.
- Procedury celne.
- Miejsce dokonywania odpraw celnych.
- Dokumenty do odprawy celnej .
- Rodzaje procedur celnych:
- dopuszczenie do obrotu,
- tranzyt,
- skład celny, magazyn celny, WOC,
- odprawa czasowa, karnet ATA,
- uszlachetnienie bierne i czynne.
- Należności celne - jak je policzyć i zapłacić?
- Zwolnienia, zawieszenia i zwroty cła.
- Zwolnienia – rodzaje i niezbędne warunki.
- Dopuszczenie do obrotu towarów powracających.
- Powrót towarów po odprawach czasowych i uszlachetnieniu.
- Warunki otrzymania zwrotu cła.
- Warunki zawieszenia poboru cła i akcyzy.
- Transport towarów akcyzowych.
- Certyfikaty.
- Certyfikaty wymagane dla różnych branż i towarów.
- Znaki CE.
- Postępowanie w przypadku braku certyfikatu.
- Całkowity koszt importu.
- Opłacalność importu.
- Elementy kosztowe związane z zakupem.
- Elementy kosztowe związane z transportem.
- Elementy kosztowe związane z promocją i sprzedażą.
- Wywóz towarów.
- Funkcjonowanie systemu elektronicznego dla potrzeb dokonania wywozu.
- Potwierdzenie wywozu dla potrzeb podatku VAT.
- Sposób postępowania w przypadku braku komunikatu IE599.
- Alternatywne dowody potwierdzające wywóz.
Dorota Czolak - trener biznesu i Ekspert rynku Chińskiego. Ponad 20 wyjazdów i misji handlowych do Chin. Specjalizacja i Praktyka: jak brać udział w chińskich targach, jak szukać dostawców z Chin, jak wybierać fabryki w Chinach, w których zleca się produkcję oraz jak dokonywać inspekcji produkcji i załadunku.
Zajmuje się kształceniem i przygotowaniem do samodzielnej pracy pracowników działów importu z Chin -EDUFORCE
Pracując z zespołami wykorzytuje doświdczenie asesora w projektach assessment center i development center.
Mariusz Kos:
Zarządza dużą firmą spedycyjną w zakresie transportu międzynarodowego i krajowego oraz agencją celną.
20 letnie doświadczenie w zakresie zarządzania logistyką
spedycjną.
wpisany na listę agentów celnych RP.
Certyfikat Kompetencji Zawodowych w zakresie transportu
Drogowego.
Certyfikat kompetencji w zakresie spedycji międzynarodowej
wydany przez Mi ędzynarodowe Zrzeszenie
Spedytorów FIATA z siedzibą w Zurichu.
Cel: PROJEKT-PRODUKCJA-ZAMÓWIENIE-DOSTAWA ; Uczestnicy szkolenia posiądą umiejętnosci samodzielnego poruszania się na rynku chińskim: Składania zamówień własnych-zaprojektowanych towarów oraz pozyskiwania i obsługi kontrahentów pod kątem umów importowych.
Korzyści:
Zdobycie wiedzy niezbędnej do prowadzenia samodzielnego importu, Wykształcenie umiejętności kompleksowego postrzegania zagadnieo importowych: od planu wstępnego poprzez negocjacje, korespondencję handlową, kontrolę produkcji aż po „dostarczenie na półkę”.Poznanie narzędzia do sporządzania prawidłowej kalkulacji kosztów importu.
Jak produkować i sprowadzać pod własną marką - Jak zarządzać logistyką transportową ?. Chiny szansą dla małych i średnich firm na rozwój. Na imporcie z Chin można dużo zarobić- pod warunkiem, że się wie jak to robić skutecznie i profesjonalnie. Wszyscy importują z Chin -a najwięcej tacy giganci jak Niemcy i USA ( Polska na wysokim 6 miejscu w UE ) - ten fakt dodaje skrzydeł wielu polskim przedsiębiorcom, którzy już robią lub planują rozpoczęcie importu z Chin .
→OEM. Kontrowersje prawne wokół ochrony znaków towarowych w związku z produktami OEM W roku 2002 Wysoki Sąd Ludowy w Guangdong wydał wyrok, w którym producent OEM odzieży został uznany odpowiedzialnym za naruszenie znaku towarowego NIKE, chociaż jego produkty były przeznaczone wyłącznie na eksport do kraju, w którym nabywca towarów posiadał zarejestrowany znak towarowy prawa dla towarów. Od tego czasu rozstrzygnięcia różnych chińskich organów sądowych i administracyjnych były bardzo rozbieżne. Pojęcie OEM stosowane przez Chińczyków oznacza, ze można produkowac w Chinach towary z własnym, bądź licencyjnym wzornictwem.
Wystawiamy Certyfikaty
Certyfikaty - Zaświadczenia z podpisem trenera, logo organizatora , zakresem tematycznym , liczbą dni lub godzin.