-
Kontrahenci
Nowi kontrahenci, nowe rynki zbytu, bezcenne know how
-
Oferta
Udział w tragach we Francji
Czyli jak znależć i samodzielnie pozyskać nowego kontrahenta?
-
Export
Polsko - Francuska wymiana handlowa bije rekordy
-
Import
Polsko - francuska wymiana handlowa bije rekordy - 4 miejsce w polskim eksporcie i 5 w imporcie z Francji
-
Inwestycje
Polskie inwestycje we Francji szansą na nowe rynki zbytu i pozyskanie know how

Pozyskiwanie nowych kontrahentów z Francji - zawieranie nowych umów
9.30 -początek /11.12.2017/
Pozyskiwanie kontrahentów - Jak i gdzie szukać nowych kontrahentów we FRANCJI ?
- Wsparcie instytucjonalne polsko-francuskiej współpracy gospodarczej
Wsparcie instytucjonalne polsko-francuskiej współpracy gospodarczej
I. Swoboda przedsiębiorczości wewnątrz Unii Europejskiej
II. Prawo umów we Francji
- Zawarcie umowy (negocjacje, umowa przedwstępna);
- Oświadczenia woli (obowiązki informacyjne, wady oświadczenia woli);
- Klauzule umowne:
- klauzule o odpowiedzialności (w szczególności odszkodowawczej),
- klauzule gwarancyjne,
- klauzule szczególne na wypadek określonych zdarzeń (np. siła wyższa),
- klauzule dotyczące sporów:
- prorogacyjne,
- arbitrażowe,
- mediacyjne
- Sankcje w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy;
- Sankcje za nagłe zerwanie utrwalonych stosunków handlowych;
III. Umowy szczególne
- Umowa sprzedaży,
- Zawarcie umowy
- Wykonanie umowy:
- dostarczenie przedmiotu świadczenia
- przeniesienie prawa własności
- przejście ryzyka
- zapłata
- Umowy dystrybucyjne
- Rodzaje umów: umowa dystrybucji z wyłącznością / umowa dystrybucji selektywnej
- Obowiązki dostawcy (producenta): obowiązek dostawy, wspierania, kontroli
- Obowiązki dystrybutora: (zobowiązanie do zakupu minimalnej ilości produktów, zakaz konkurencji)
IV. Prawo ochrony konsumentów: klauzule abuzywne, sprzedaż na odległość itd.
- Definicja konsumenta: osoba fizyczna (w tym także osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą), która dokonuje czynności w zakresie wykraczającym poza swoją profesję.
- Szczególne zasady zawierania umów konsumenckich:
- obowiązki informacyjne,
- obowiązek dostawy,
- wymóg jasności i czytelności klauzul umownych;
- Klauzule abuzywne
V. Prawo konkurencji
- Porozumienia ograniczające konkurencję
- Nadużycie pozycji dominującej
- Nadużycie zależności gospodarczej
- Sprzedaż po cenach niesprawiedliwie niskich
VI. Tworzenie we Francji jednoosobowej działalności gospodarczej
- Procedura
- podatki
VII. Tworzenie we Francji oddziału spółki zagranicznej
- Procedura
- podatki
VIII. Rodzaje spółek we Francji i występujące w nich organy zarządzające
- SARL
- SA
- SAS
IX. Delegowanie pracowników do Francji
Delegowanie- problemy praktyczne - I»
Problemy przedsiębiorców związane z delegowaniem do Francji
- Ustawodawstwo w zakresie prawa pracy
- Formy delegowania
- Formalności
- Prawa pracowników delegowanych
- Kontrola
- Sankcje
- Ustawodawstwo w zakresie ubezpieczeń społecznych
- Uregulowania unijne
- Formalności
X. System sądownictwa i wykonywanie wyroków
19.00 zakończenie

Joanna Naumowicz – GIDE LOYRETTE NOUEL
Adwokat wpisany na listę Izby Adwokackiej w Paryżu oraz w Warszawie. Specialized in corporate law issues, restructuring, as well as M&A and cross-border transactions, in particular in Eastern Europe and France, in the following sectors: Environment, Waste & Water, Retail & Distribution, Banking.
Dealing with French and Polish law; advising on investments in Western Africa, under OHADA law.
Poprzednio :
Ernst & Young, Clifford Chance LLP
Wykształcenie :
Paris Bar School
GIDE LOYRETTE NOUEL - - Najlepsza Kancelaria Prawna Francji w 2017r.. Gide has been named France Law Firm of the Year at the Chambers Europe Awards 2017. The prestigious honour was announced at an annual awards dinner in London on Friday, 7 April. This is the fifth time that Gide has received this award, having also been presented with it in 2008, 2010, 2011 and 2014 (in 2009, we were rewarded with the "France Client Service Award")..
Na exporcie i imporcie z Francją można naprawdę dużo zarobić pod warunkiem, że się wie jak to profesjonalnie realizować. Uczestnicy szkolenia posiądą umiejętnosci samodzielnego poruszania się na rynku francuskim oraz pozyskiwania i zabezpieczania umów
Cel i Korzyści
Przybliżenie istotnych w zagadnień dotyczących współpracy z kontrahentami z Francji. Sporządzania umów, zabezpieczania swoich interesów. Wskazane zostaną najważniejsze i optymalne czynniki wpływające na prawidłowe prowadzenie działalności gospodarczej na rynku Niemieckim . Know-How pozwoli dokonać oceny polityki handlowej konkurentów, dostawców i klientów
- nowe rynki zbytu
- francuski design i know how


Wystawiamy Certyfikaty
Certyfikaty - Zaświadczenia z podpisem trenera, logo organizatora , zakresem tematycznym , liczbą godzin.